Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man tage studielån når man er i mesterlære?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit spørgsmål lyder på ligesom i overskriften "kan man tage studielån når man er i mesterlære?"

Mesterlære ér jo igennem en skole, og en form for udvidet praktik - hvis man ikke har denne praktikplads modtager man SU på uddannelsen.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:35

(studielån/SU lån)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:11

SU kan svare dig direkte i morgen tidligt og du er langt sikrere end ved at få svar her - 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 00:36

Du skal modtage SU, førend du kan få SU-lån :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 204
Fra  Fede-Gadgets.dk Skrevet kl. 00:47

Bertil Boisen:

Mit spørgsmål lyder på ligesom i overskriften "kan man tage studielån når man er i mesterlære?"

Mesterlære ér jo igennem en skole, og en form for udvidet praktik - hvis man ikke har denne praktikplads modtager man SU på uddannelsen.

Jeg er ved at skrive omkring SU Lån, så er en del inde i det, men har ikke fået svar på mine spørgsmål til SU.dk endnu.

Der står på deres hjemmeside, at du kan få SU Lån hvis du modtager SU. Da mesterlære vel er en ungdomsuddannelse, vil jeg mene du kan tage et SU Lån.

Hvis det ikke er sandt det jeg siger, vil jeg gerne vide det :)

Er livet på SU ikke så let? Så find tips, tricks og gode råd på http://SULivet.dk 

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 00:52

Claus Hansen:

Bertil Boisen:

Jeg er ved at skrive omkring SU Lån, så er en del inde i det, men har ikke fået svar på mine spørgsmål til SU.dk endnu.

Der står på deres hjemmeside, at du kan få SU Lån hvis du modtager SU. Da mesterlære vel er en ungdomsuddannelse, vil jeg mene du kan tage et SU Lån.

Hvis det ikke er sandt det jeg siger, vil jeg gerne vide det :)

Nu gætter jeg bare..

Men mesterlærer er for alle, ikke kun "ungdomsudd." :-)

Men, når man er ved lære hos mester, så betaler han selv, det ikke staten :)

Så derfor kan han ikke, sådan lige umiddelbart.
Om der findes tilfælde hvor man får lov, det ved jeg ikke, men at være PÅ SU er at være på skolen og gå der, vil jeg da tro :)

- Mit bud :)

mvh 

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Aug 12
Fra  Fede-Gadgets.dk Skrevet kl. 07:04
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Han skriver jo han er på skole og modtager su.

At mesterlærer så nok er noget andet og det han mener nok er skolepraktik ved jeg ikke. Kan ved hellere ikk om skolepraktik får su eller noget andet

Er livet på SU ikke så let? Så find tips, tricks og gode råd på http://SULivet.dk 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:04

Hej alle, tak for nogle gode svar.

Grunden til at jeg er i tvivl er jeg jo ér under studie, og hvis jeg ikke selv havde skaffet en elevplads så havde jeg modtaget SU, mesterlære er at tage uddannelsen på en arbejdsplads i stedet for - så på papiret er jeg studerende i mens.

Jeg modtager IKKE SU, men kunne have gjort det hvis jeg ikke modtog elevløn, så jeg tænker bare at jeg vel burde have samme mulighed for den slags lån, selvom jeg selv har knoklet for at få en elevplads i stedet for bare at læne mig tilbage og "nasse" af staten i form af SU?

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Aug 12
Fra  Fede-Gadgets.dk Skrevet kl. 07:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Så kan du ikke få et su lån. Du modtager elevløn og om det skole ophold du snakker om er grundforløb ved jeg ikke.

Du modtager ikke su ergo du kan ikke få su lån. Hvorfor overhovedet tage su lån? Du tjener noget mere i lære?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:49

Tak for svaret :-)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)