Jeg syntes virkelig også at det er en ligegyldig advarsel, og er bange for om det kan skræmme nogle af mine kunder væk, da mange uvidende associerer cookies med virus mm.
Jeg syntes virkelig også at det er en ligegyldig advarsel, og er bange for om det kan skræmme nogle af mine kunder væk, da mange uvidende associerer cookies med virus mm.
Det er hele formålet med at informere ens besøgende om hvad cookies er, og hvad de bruges til. Lige præcis fordi folk ikke ved hvad det er, og hvor meget data man faktisk indsamler. Så man giver dem muligheden for at vide de eksistere, og hvad data de henter.
Og ja den er sikkert ligegyldig, og den er pisse irriterende. - Men fart grænser er også skide irriterende, fordi mange gange kunne man godt køre 20km/t stærkere :)
e-bil.dk:
Jeg føler at det er spam på samme måde som hvor jeg hele tiden skal trykke popup reklamer væk.
Det kan skam godt være du føler det er spam, men nu er det et lovkrav, så vi kan egentligt ikke gøre så meget ved det.
PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.
Jeg kan da lige love for at der er massere man kan gøre, det handler bare om hvor utilfreds man reelt er. Du kan sende læserbreve til aviserne, arrangere demonstrationer, du kan stifte dit eget parti, og bruge det som en mærkesag.
Når det er sagt, så synes jeg personligt selv at det er irriterende at få sådan en "popup" hver gang jeg går ind på en side, fordi jeg ved at der er cookies alle steder - men for dem som ikke ved det, er det måske en god idé.
Nu er jeg ikke vildt teknisk anlagt - men bruger man ikke netop cookies til at huske hvad man har valgt? Så i tilfælde af at man siger nej, vil den jo blive ved med at spørge?