Hvor ved man fra? om ens hjemmeside gemmer cookies? det gør alle hjemmesider sikkert? men jeg bruger ikke de data fra mine brugere til noget som helst, skal jeg så oplyse om den cookie regel?
Nogen som ved hvordan jeg kan finde ud af præcis hvilke cookies min side anvender?
Jeg synes jo at det her cookie halløj er noget pjat, men reglerne skal jo overholdes :o) Derfor har vi i første omgang valgt at installere den gratis version af Cookie Claim. Den skanner selv hvilke cookies du bruger.
Det kan godt være at vi gør noget andet på et tidspunkt, men i første omgamg har vi valgt denne løsning. Den var implementeret på under 5 minutter.
Hvor ved man fra? om ens hjemmeside gemmer cookies? det gør alle hjemmesider sikkert? men jeg bruger ikke de data fra mine brugere til noget som helst, skal jeg så oplyse om den cookie regel?
Om du bruger de data du har eller ej har ingen betydning, lige så snart du har cookies - skal du informere om det.
Dog vent til staten har fået deres ting implementeret rigtigt, før tager jeg det ihvertfald ikke seriøst :D
PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.
Hvis du vil være helt sikker på at du overholder cookiereglerne, kan du få en gratis infografik om det, som du blot skal placere på dit website. Derefter vil det være en god ide at linke til infografikken fra menuen eller footeren.
Hvis du vil være helt sikker på at du overholder cookiereglerne, kan du få en gratis infografik om det, som du blot skal placere på dit website. Derefter vil det være en god ide at linke til infografikken fra menuen eller footeren.
Det overholder ikke cookie reglerne, ved at vise en infographic om det. At være informativ er ikke nok, du skal explicit fjerne cookies fra din side, indtil folk aktivt har accepteret brugen af dem - ellers skal du henvise dem til en anden side hvis du mener din side ikke virker uden.
PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.