Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et hurtigt spørgsmål: Hvordan forkortes "Med venlig hilsen"

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg også givet trådstarter 5 stjerner, eftersom det da er et relevant spørgsmål i et erhvervsforum.

Der er alt for mange, der ikke tager emails alvorligt, når de sender dem, så i virkeligheden er det her emne ret seriøst, og det kunne endda udvides til, hvordan man både starter og afslutter en email til kunder og forretningsforbindelser, herunder forskellen mellem nye og gamle kunder og forretningsforbindelser.

Endnu mere interessant bliver det, hvis vi snakker om engelsk, når vi taler om emails mellem mange forskellige nationaliteter.

Afslutningsvist kan jeg sige, at jeg får mange SMS fra folk, og ofte skriver de ikke deres navn, men blot en besked, og hvordan i al verden skal jeg så vide, hvem der har sendt den, og hvad det handler om. "Hvad sker der?" Hvordan skal jeg kunne svare på det spørgsmål, når jeg ikke kender afsender.

Hilsen, Robert

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 12
Indlæg ialt: 124
Fra  DataWise Skrevet kl. 15:46

Enig med Robert, 

Jeg så også engang et indlæg i godmorgen danmark om god email skik, og der sagde de at man altid skulle skrive det uden forkortelse. Det sender et meget bedre signal. 

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 15:47

Brug da en signatur i dine mails, så slipper du for at skrive skidtet hver gang - damn hvor ville jeg være led ved at skulle skrive det her hver gang jeg sender en mail:

Med venlige og de bedste hilsner

Tom Frank Christensen

Adm. Direktør, daglig leder og udvikler (Kernekompetencer: PHP, MySQL, JQuery, HTML5, CSS3, Linux)
Direkte: (+45) 4152 0101

Modified Solutions ApS

Tlf.:       (+45) 4152 0100

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 15:22

Nu vil jeg så forvirre debatten med en ekstra detajle.

Jeg har også autosignatur med "Med venlig hilsen" (om end på engelsk i visse af mine emailadresser eller en kombination, da jeg skriver med flere nationaliteter).

Dog synes jeg, at det kan virke upersonligt med en autosignatur til en kunde/forbindelse, som man begynder at kende, så derfor tilføjer jeg ofte "Hilsen, Robert" over signaturen, så folk fornemmer, at jeg ikke "blot" "autohilser".

Måske er det fjollet, men hvis det er et tydelig autosignatur, så svarer det måske til, at man spiller et bånd i sin telefon, som siger "farvel".

Det bliver så noget i retning af:

Hilsen, Robert

Med venlig hilsen,
Robert Kronberg
Osv.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)