Nu har jeg også givet trådstarter 5 stjerner, eftersom det da er et relevant spørgsmål i et erhvervsforum. Der er alt for mange, der ikke tager emails alvorligt, når de sender dem, så i virkeligheden er det her emne ret seriøst, og det kunne endda udvides til, hvordan man både starter og afslutter en email til kunder og forretningsforbindelser, herunder forskellen mellem nye og gamle kunder og forretningsforbindelser. Endnu mere interessant bliver det, hvis vi snakker om engelsk, når vi taler om emails mellem mange forskellige nationaliteter. Afslutningsvist kan jeg sige, at jeg får mange SMS fra folk, og ofte skriver de ikke deres navn, men blot en besked, og hvordan i al verden skal jeg så vide, hvem der har sendt den, og hvad det handler om. "Hvad sker der?" Hvordan skal jeg kunne svare på det spørgsmål, når jeg ikke kender afsender. Hilsen, Robert |
Enig med Robert,
Jeg så også engang et indlæg i godmorgen danmark om god email skik, og der sagde de at man altid skulle skrive det uden forkortelse. Det sender et meget bedre signal.