Hej Jeg har flyttet min håndværkervirksomhed fra kolding i jylland til københavn. Jeg har i den forbindelse ansat en mand til at køre i kolding og varetage mine kunder der, mens jeg selv operer i københavn. Jeg vil i den forbindelse gerne oprette en afdeling i kolding (så kunder fra kolding stadig vil ringe), og havde som udgangspunkt tænk at oprette en p-enhed på ansattes adresse - Men såvidt jeg har kunnet læse mig frem til omkring p-enheder, skal virksomheden eje adressen hvor p-enheden er beliggende - og det gør den jo ikke. Mit spørgsmål er så - kan jeg oprette en p-enhed på ansattes adresse, selvom denne ikke ejes af virksomheden? Hvis ikke, kan jeg så bare skrive ansattes adresse ind under min kontaktside, under evt (virksomhedsnavn) xxx -syd, uden at have en egentlig registreret afdeling her? Og hvad med registrering af kørsel, er det fra ansattes adresse, eller fra firmaadressen i københavn? Håber et klogt hoved kan hjælpe, er lidt på bar bund her. Bedste hilsner Morten |
Hvad er en P-enhed?
Der er ingen grund til at gøre tingene mere kompliceret end de rent faktisk er. Hvis du vil have en selvstændig afdeling i Kolding, som kunder ringer til, så opretter du et tlf-nr til det formål, med dit firma i Kbh som betaler. Du skal slet ikke skrive din ansattes adresse på din kontaktside, medmindre at kunder skal besøge ham på hans privatadresse, hvilket jeg ikke formoder?
Udover det, så er kørslen selvfølgelig fra ansattes bopæl, da det jo er den faktiske kørsel, du/han skal kompenseres for - og ikke en teknisk beregnet kørsel.