Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed med flere lokationer / afdelinger

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Aug 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har flyttet min håndværkervirksomhed fra kolding i jylland til københavn. Jeg har i den forbindelse ansat en mand til at køre i kolding og varetage mine kunder der, mens jeg selv operer i københavn. Jeg vil i den forbindelse gerne oprette en afdeling i kolding (så kunder fra kolding stadig vil ringe), og havde som udgangspunkt tænk at oprette en p-enhed på ansattes adresse - Men såvidt jeg har kunnet læse mig frem til omkring p-enheder, skal virksomheden eje adressen hvor p-enheden er beliggende - og det gør den jo ikke. 

Mit spørgsmål er så - kan jeg oprette en p-enhed på ansattes adresse, selvom denne ikke ejes af virksomheden? 

Hvis ikke, kan jeg så bare skrive ansattes adresse ind under min kontaktside, under evt (virksomhedsnavn) xxx -syd, uden at have en egentlig registreret afdeling her?

Og hvad med registrering af kørsel, er det fra ansattes adresse, eller fra firmaadressen i københavn?

Håber et klogt hoved kan hjælpe, er lidt på bar bund her. Sad

Bedste hilsner Morten

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er en P-enhed?

Der er ingen grund til at gøre tingene mere kompliceret end de rent faktisk er. Hvis du vil have en selvstændig afdeling i Kolding, som kunder ringer til, så opretter du et tlf-nr til det formål, med dit firma i Kbh som betaler. Du skal slet ikke skrive din ansattes adresse på din kontaktside, medmindre at kunder skal besøge ham på hans privatadresse, hvilket jeg ikke formoder?

Udover det, så er kørslen selvfølgelig fra ansattes bopæl, da det jo er den faktiske kørsel, du/han skal kompenseres for - og ikke en teknisk beregnet kørsel.

Tilmeldt 6. Apr 12
Indlæg ialt: 56
Fra  Top Trade Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Man kan jo have 2 reg under 1 p adresse, så kan man vel have 2 p under 1 reg adresse.
Mht kørsel... Det er nok klogere at bruge " mellem firmaafdelinger" Bopæl er i nogle tilfælde/skatens humør problematisk... Især når man bruger firmabil/ eller afregner firmakørsel i priv bil/ firmakørsel fra bopæl bliver godkend kun(?) hvis det er vagt, nødvendighed, arbejdskarakter i specjaludstyret bil.
Jeg ville ikke risikere.. :-)
Mvh
Tilmeldt 3. Aug 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Flemming:
Du skal slet ikke skrive din ansattes adresse på din kontaktside, medmindre at kunder skal besøge ham på hans privatadresse, hvilket jeg ikke formoder?

Hej Flemming

Tak for dit svar. Grunden til at jeg vil have en kolding adresse på min kontaktside er jo for at eventuelle kunder fra kolding, kan se at firmaet har en belliggenhed i kolding, som vi opererer ud fra. Hvis firmaet kun har en adresse i kbh, vil kunder i jylland jo finde nogle andre, da de nok højst sandsynligt vil regne med at skulle betale kørsel fra kbh til jylland.

Jeg tænker bare om det er tilladt at skrive f.eks. ansattes adresse på som kolding afdeling, eller om man skal oprette en p-enhed (afdeling)? Problemet her er jo som sagt at virksomheden skal eje adressen, hvilket den jo ikke gør..... :/

Tilmeldt 6. Apr 12
Indlæg ialt: 56
Fra  Top Trade Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :


Eje?
Jeg ville lave en lejekontrakt...
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)