Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leasing af bil

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino

Jeg skal ud og lease en sælger bil, hvori jeg skal køre 4 ud af 5 arbejdsdage. Jeg skal ud og sælge, sælge, sælge :)

Hvor vil i anbefale jeg kikker efter en god bil der jf. kontrakten må kører mange km?

Hvis jeg ønsker at køre i den privat også, er det vel "bare" at jeg beskattes af denne?

Bilen leases i en ikke privat eget virksomhed.

Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 66
Fra  Aarhus Tolkeservice Skrevet kl. 23:23

Jeg kan anbefale VW polo! Har lige leaset en hos VW Aarhus! Hvis du vælger at købe bilen efter leasing periode er slut, så er det med fri KM:) 

Vh 

William

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 23:46

Tak for det William, kører den langt på literen?

Hvis bilen som ny koster fx. 150.000 kr., er det så det jeg skal beskattes af privat? Uanset om den er leaset eller ej?

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 23:57

Hvis du kigger på en bil til 150K kan det måske bedre betale sig at købe. Snak evt. med en revisor/bogholder om der er nogen forskel og om det ene er mere fordelagtigt end det andet.

For nogle år siden overvejede jeg at lease en gulpladebil til firmaet, og på det tidspunkt havde Toyota den laveste totalomkostning. Deres leasingvilkår var ihvertfald dengang meget fordelagtige.

Jeg valgte dog at bruge min egen bil og få en masse skattefrie kr. i kørselsgodtgørelse.

Mvh Carsten

Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 66
Fra  Aarhus Tolkeservice Skrevet kl. 23:57

Det er godt nok på guldplade, for jeg bruger den kun erhverv! Jeg må indrømme at det med beskatning har jeg ikke forstand på:) og ja den kører laaangt på literen, samt meget billigt i både vægtafgift og forsikring. 

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 00:34

Kender ikke dine behov og krav til dit og dat men dette er en fin og i den grad billig bil.

http://tilbud.citroen.dk/c3/

Afhængig af virksomhedsform så vil jeg mene at det kan betale sig at købe den privat og tage km-pengene skattefrit. Du vil score kassen hvis du kører en del for firmaet.

Konens kører i snit 21 på literen i Kbh-området.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 00:53

Tak for Jeres gode svar.

Jeg skal ansættes i en virksomhed, hvor jeg skal starte en dansk afdeling op. I lønnen er der fri bil, så det er firmaet der ansætter mig der ønsker at lease en bil til mig. Så køb er pt. ikke interessant.

Dog er jeg meget interesseret i at vide hvad dette gør ved min privat økonomi, da det selvfølgelig også hænger sammen med, hvad jeg foreslår dem at lease :)

Beklager, dette skulle jeg selvfølgelig have skrevet først.

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 09:29

Hvis du skal beskattes, skal du huske at min. Beskatningsgrundlaget er kr 160.000. Det kan derfor ikke betale sig, at lease en billigere bil end dette.
Dertil er det vel også værd at overveje hvilke krav dit arbejde stiller til rummelighed, skal der udstillingsvarer mv med, eller andre plads behov?

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)