Hej Jeg driver i dag en shop på et .no domæne. Det er en Scannet 1 shop. Som udgangspunkt er jeg godt tilfreds med den. Der er tale om 6-8 kategorier med hver 4-12 produkter, så det er til at overskue. Lagerstyring sker manuelt, og det er ikke ønsket at det skal gøres anderledes.
Jeg ønsker en tilsvarende shop på et .se domæne - det må gerne være en eksakt kopi. Jeg vil blot manuelt sætte nye (svenske) tekster ind.
Jeg har nu af forskellige personer hos Scannet fået forskellige svar til hvordan øvelsen gøres bedst, og er derfor ærlig talt ikke blevet klogere. Det går fra oprettelse af endnu en Scannet 1 - flytte alt over i en Scannet 2 og benytte den ekst men blot tilføje endnu et sprog.
Mine overvejelser / bekymringer går særligt på seo og betalingsmuligheder.
understøtter deres webshop 2: individuel seo og domæne pr. sprog, samt andre nyttige funktioner til handel til flere lande.
Så det er vel den bedste løsning, men hvis deres support ikke er klare i mælet om det, ville jeg nok overveje at kontakte dem en 3. gang eller i sidste ende kigge efter en anden webshop leverandør.
Der er flere fordele ved at skifte til Webshop2, men du skal være opmærksom på at Webshop2 er et nyt webshop system fra ScanNet, og ikke blot en opgradering, så backend ser anderledes ud i forhold til Webshop1.
Jeg arbejder udelukkende med Webshop2 og kan derfor ikke fortælle dig hvilke muligheder du har med 1'eren. Ved Webshop2 kan du rigtigt nok bruge sprogmodulet, hvor du kan få din webshop på f.eks. svensk med sit helt eget domæne + SEO muligheder der følger med.
Hvis du vælger at skifte til 2'eren, kan du gratis får dine data ført med over. Det eneste du ikke får med over er dit design. Det skal manuelt flyttes med over. Når jeg hjælper med at flytte en 1'er over på en 2'er, vælger de fleste dog at få lavet et helt nyt design, nu hvor de alligevel er i gang. I webshop2 er der jo ubegrænsede muligheder mht. design, så det er kun fantasien der sætter grænserne.