Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af domæne som pludselig var i brug?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Aug 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos

Jeg var ude for noget mere sært i dag - jeg købte et domæne som jeg selvfølgelig på forhånd havde tjekket om var ledigt og i brug osv. Efter købet aktiverede jeg det på normal vis via DK Hostmaster hvorefter jeg gik fra mac'en et par timer. Da jeg så kom tilbage senere og gik ind på domænet, så var der pludselig opsat en nogenlunde funktionel hjemmeside som skræmmende nok faktisk omhandler de ting jeg skal sælge. 

Er der nogen kloge hoveder herinde der har en logisk forklaring på dette? Jeg synes det var lidt spooky og tænker at det sikkert bare er noget harmløst "hacking", spyware, malware etc.. (Det skal siges at når jeg forsøger at tilgå domænet via Chrome så advarer den mod Malware) Men hvordan har man på så kort tid kunne lægge et site ind på domænet og hvordan har vedkommende båret sig ad?

Håber I kan hjælpe :-)

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Følger lige med her ...

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

For guds skyld lad vær' at kontakte DK Hostmaster, som varetager de danske domæner..

Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Aug 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor? Jeg kan vel ikke undgå at gå forbi dem når det skal aktiveres?

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

lyder lidt som en sjov ting faktisk :D men hvor søren hvem har du webhotel hos :D fordi det er da ikke sket for mig :D har du haft lagt noget på din server måske eller noget i den stil 

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 01:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Der kan være flere logiske grunde til det.

1. Er du 100% sikker på at du har tastet domæne navnet rigtigt? det lyder nok som et underligt spørgsmål, men det kan hænde at man i travlhed kan komme til at taste forkert, enten da du registrerede domæne navnet eller da du senere besøgte domænet.

2. Lav en whois på det domæne navn du mener skulle være den du har registreret, er det dit information der står der? og se på registrerings datoen.

3. Domæne navnet kan være anvendt tidligere og ikke fornyet og dermed frigivet til nyregistrering. Du har så registreret den. Meget tilfældigt har du samme webhost som den tidligere registrant og anvender derfor samme navneserver. Den tidligere registrant har måske stadig aktiv konto hos webhosten og stadig domænet tilføjet i sin konto. Så ved at sætte navneserveren i DK-Hostmaster og aktivere det, så peger den mod den tidligere registrants webhost/konto, hvor hans tidligere hjemmeside stadig er sat op i deres server. Det lyder usandsynligt, men det har jeg faktisk selv oplevet. :)

Du må gerne opdatere tråden så vi lige kan få dækket vores nysgerrighed. :)

Held og lykke med det.

Kommer snart...

Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Aug 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde selvfølgelig tastet rigtigt :-) Jeg kontaktede Gigahost som jeg købte domænet igennem og de skrev bare "Domænet har tidligere tilhørt en anden kunde, derfor forvirringen. Det er nu tilføjet din konto". Så du har sikkert haft ret i at det er fordi den tidligere ejer også har haft webhotel hos Gigahost.

Men den gamle side er nu fjernet - hvem, hvor og hvordan ved jeg ikke, men det skulle være i orden nu :-)

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Øv...så var det slet ikke så spooky :)

Fra kbh
Tilmeldt 20. Jul 13
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Dette sker ind i mellem

Det der sker er at en tidligere bruger af det domain ikke har fornyet domainet hos dkhostmaster

han har så ikke slettet de filer der lå på hans webhotel

da du så køber domainet og det dermed bliver aktivt igen

og du har bestilt det til det samme hotel som han tidligere benyttede vil hans version automatisk være den der bliver vist

 

Dansk linkbuilding
Seo Ekspert Lars Andersen

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)