Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

B2B eller B2C? Hvordan finder jeg ud af det?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har startet min virksomhed i starten af 2012 og har løbende modtaget gode råd fra alle jer iværksættere herinde på Amino og det er jeg rigtig glad for. Der har været konstruktiv kritiv og knap så konstruktiv kritik, men i bund og grund har jeg fået meget ud af alle jeres svar. 

Nu kommer så det store spørgsmål: Skal jeg vælge B2B eller B2C?

Jeg har svært ved at finde ud af om jeg har det bedst, som konsulent der hjælper andre virksomheder med deres hjemmesider eller om jeg er bedst til at sælge til private.

Jeg har jo ydelser der dækker begge forretningsformer, men har gang på gang fået at vide at det får mig til at fremstå lidt uklar i forhold til hvad det er jeg gerne vil sælge og hvem jeg vil sælge det til.

Er der nogle der har et godt råd til mig om hvordan jeg finder ud af hvad jeg vil komme længst med? Så ville jeg være rigtig glad for gode råd.

Jeg tilbyder i min virksomhed:

• hjemmesideanalyse - som er gratis og skulle henvende sig til mindre virksomheder, som ikke har stor viden om kodning
  • hjemmeside startpakke - som er et tilbud om en ny hjemmeside til enten private eller selvstændiger og foreninger
  • hjemmesideprogrammering - som er alt fra udvikling af plugins/elementer i php til komplet CMS til hjemmesider
  • hjemmesideopdatering og redigering - som er en service til virksomheder og private, der ikke selv kan rette i koderne (html og css)
  • løbende opdatering - som er en tillægsydelse i abonnementsform til private eller virksomheder med hyppige rettelser på deres hjemmeside, således at de sparer penge ved at betale månedsvis.
Skal jeg lave alle ydelserne om så de henvender sig til private eller skal jag tilpasse dem til kun at gælde mindre virksomheder?
Eller er der forslag til andre ydelser, som måske ville kunne appellere til begge målgrupper?
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe lidt, for jeg synes ikke ligefrem kunderne har væltet ind (der er også mange om budet, men...)
Venlig hilsen
Jens Andersen Web-Integration 

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

hvorfor tænker du på at vælge - du skal vel betjene både b2b og b2c - det er jo bare momsen til forskel, men begge er vel indtjeningsmuligheder - så tag begge muligheder ind

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 12:17

Hej John

Cookie - John Hannover:
hvorfor tænker du på at vælge - du skal vel betjene både b2b og b2c - det er jo bare momsen til forskel, men begge er vel indtjeningsmuligheder - så tag begge muligheder ind

Ja jeg tænker også at jeg kan begge dele, men ville du så dele hjemmesiden op i en erhvervsdel og en privatdel, ligesom mange teleselskaber gør eller er det ligemeget?

Jeg synes også det er svært at tilpasse sin målgruppe efter begge dele, da den ikke nødvendigvis er ens for B2B og B2C.

Mindre virksomheder har måske en person der står for markedsføring og derfor også tager sig af indkøb af online tjenester, som hjemmesider. Hvor imod en privat person måske har nogle helt andre søgekriterier og krav til hjemmesider og dvs. de ydelser jeg har.

Nogle gange er det også nemmere at tilpasse en hjemmeside til de krav en virksomhed har, da de i forvejen har nogle ydelser/produkter de vil sælge. En privat person eller formand for en forening har nogle helt andre forudsætninger for at få lavet en hjemmeside, som fx. en portfolio eller et galleri med deres malerier, måske skal man kunne købe dem, men det er ikke sikkert.

Jeg tænker at jeg måske skal lave specifikke ydelser til erhverv og andre til privatpersoner/foreninger osv. den selvstændige med en enkeltmandsvirksomhed ved jeg så ikke helt hvor hører til, da de jo tit er lidt en blanding...

Tak for dit svar, forøvrigt :-)

vh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Tilmeldt 4. Aug 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 12:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg forstår de to forskellige ord flg. 

B2B salg mellem firmaer imellem. 

b2c: Salg til private, altså Hr. og Fru jensen. 

Ud fra dette, så ville jeg satse på b2b

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jens Andersen:
Ja jeg tænker også at jeg kan begge dele, men ville du så dele hjemmesiden op i en erhvervsdel og en privatdel, ligesom mange teleselskaber gør eller er det ligemeget?

Det er i alle fald en mulighed. Den store forskel vil vel ligge - ud fra dine produkter, i at priser til b2c skal være med moms og b2b normalt angives uden moms på hjemmesiden. Et split er derfor en mulighed, men det er vel også muligt at styre ved at businesskunder skriver et CVR nummer og så ved systemet at det er b2b

Hvis det er meget specifikt forskelligt med deres behov, er en delt hjemmeside dog nok løsningen. Med mindre du får mere end fuldt op at gøre med b2b og faktisk jo mener at kunne sælge b2c, så er det fjollet ikke at ha begge muligheder med synes jeg

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Aug 13
Indlæg ialt: 12
Fra  Seed Money Skrevet kl. 09:55

Hej Jens,

Hvor vurderer du at dine kompetencer udnyttes bedst? Og har du indtil nu set stor forskel i indtjeningspotentialet?

Mvh Casper. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)