Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det seriøst lovligt!?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften

Er det lovligt ifølge lovgivningen, at få en freelancer til at optage videroer, og reklamere for tilbud på ens shop?
Alså en person som arbejder som freelancer for mig, er det lovligt, at hun må lave webtv for ens butik?

Eller hvordan er reglerne der..
Håber på seriøse svar ;) Tak

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael :
Er det lovligt ifølge lovgivningen, at få en freelancer til at optage videroer, og reklamere for tilbud på ens shop?
Alså en person som arbejder som freelancer for mig, er det lovligt, at hun må lave webtv for ens butik?

Øh ja, der findes ingen krav til en virksomhedsejeren skal producere sine videoreklamer ;-). Skjult markedsføring er tilgengæld i strid med markedsføringsloven, hvilket jeg formoder er det som du reelt spørger om :-).

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:33

Men du siger os det er imod markedstingsloven, at man bruger freelancer til den opgave. Forstår jeg ikke helt ;)

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 21:40

Michael :
Men du siger os det er imod markedstingsloven, at man bruger freelancer til den opgave. Forstår jeg ikke helt ;)

Nej det siger han ikke :o)

Det er i strid med markedsføringsloven at lave skjult reklame. Så hvis videoerne er reklame for (eller bestilt af) en virksomhed eller et produkt, skal det fremgå at der er tale om en reklame. Enten i form af "Sponseret indlæg" markering eller lign. Fremgår det ikke, er det i strid med markedsføringsloven og kan i yderste konsekvens give en bøde.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:47

Michael :

Jeg svarer i første omgang på dit konkrete spørgsmål. En person må godt "reklamerer" for dine produkter. Der foregår eksempelvis intet ulovligt når personerne herunder skamroser mælkesnitter, da det tydeligvis er en reklame:

Jeg gættede efterfølgende på, at det du egentlig vil vide mere om, er hvorvidt du må betale en person for "rose" dine produkter, uden at modtageren bliver oplyst om det økonomiske motiv. Det må du ikke :-). Mere info her.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:13

Ok det skal bare være en video hvor hun fortæller om min butik..

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)