Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kan jeg trække det fra ?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 4. Jun 12
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen, jeg tror bare at jeg fortsætter som nu, så kan jeg altid reg. mig når der kommer gang i butikken.

SÆLG din bil helt gratis på www.e-bil.dk

Har din bil tandrem? se vores database med over 1000 bilmodeller.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:37

Lad os lige slå fast at der er bogføringspligt også for virksomheder, der hører under kategorien hobbyvirksomheder.

Tilmeldt 4. Jun 12
Skrevet kl. 20:42

Jeg skal vel kun indberette et overskud, jeg skal vel ikke foretage mig noget hvis jeg ingen indtægt har?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:46

Henrik Koudahl:

Lad os lige slå fast at der er bogføringspligt også for virksomheder, der hører under kategorien hobbyvirksomheder.

Det er ikke korrekt, da hobbyvirksomheder ikke er omfattet af bogføringsloven.

Du er forpligtiget til at oplyse din indkomst (rubrik 20), og lave et plus/minus regnskab, hvis du vil trække udgifter fra, men der er ikke bogføringspligt.

Vælger du ikke at bogføre i din hobbyvirksomhed, kan du nøjes med at oplyse din hobbyindtægt til skat.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:49

e-bil.dk:

Jeg skal vel kun indberette et overskud, jeg skal vel ikke foretage mig noget hvis jeg ingen indtægt har?

Det er fuldstændig korrekt.
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:08

Karsten S. Hansen:
Det er ikke korrekt, da hobbyvirksomheder ikke er omfattet af bogføringsloven.

Lad os slå fast at begrebet hobbyvirksomheder ikke findes i bogføringsloven. Der tales alene om begrebet "virksomheder". Som i lovens § 2 defineres som:

"En virksomhed er erhvervsdrivende eller udøver erhvervsaktiviteter, når den yder varer, rettigheder, pengemidler, tjenester eller lignende, for hvilke den normalt modtager vederlag."

Det må siges også at omfatte "hobbyvirksomheder" i skattemæssig henseende.

Jeg er således også af den opfattelse, at hobbyvirksomhed.dk vildleder på dette punkt.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:30

Sorry, der tog jeg fejl. Så du har fuldstændig ret, Henrik, Der er bogføringspligt.

Skat skriver følgende: "Hvis din virksomhed er anset for en ikke-erhvervsmæssig virksomhed eller for en hobbyvirksomhed, skal du stadig bogføre dit regnskab og hvert år opgøre resultatet. Hvis der er overskud, skal det selvangives i rubrik 20 (felt 250) anden personlig indkomst."

http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1951351&vId=205447&search=hobbyvirksomhed

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:43

Og selv om der ikke er overskud - skal du således trådstarter - ha et fuldt normalt regnskab, så du kan forklare hvorfor der står 0 som overskud - netop for at kunne vise, at du har trukket korrekte udgifter fra din indtægt - så normalt regnskab - gemme alle bilag 5 år - også selv om det fører til underskud (ikke fratrække ved hobbyvirksomhed) eller rent 0

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Jun 12
Skrevet kl. 23:02

Jeg laver et simpelt regning hvor jeg skriver indtægter og udgifter op i et word dokument, jeg gemmer også de bilag fra vare og ydelser jeg køber i min. 5 år. De sidste par år har jeg også oplyst til skat at jeg havde et overskud som anden personlig indkomst, så ingen problemer der.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:12

@ Karsten. Jeg fortænker dig ikke for synspunktet og nu har du provokeret mig til at blogge om emnet (udgives når tiden er til det).

Selv finder jeg det problematisk at eksempelvis Amino i deres wiki giver udtryk for at der ikke er bogføringspligt. Det same synspunkt findes på hobbyvirksomhed.dk.

Verden er ikke sort og hvid og nøgtern set så vil der baseret på praksis være nogle få hobbyvirksomheder, som faktisk ikke behøver at bogføre. Typisk ved enkeltstående aktiviteter.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)