Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP til VAT DUTY af varekøb fra udlandet

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Aug 12
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, jeg har købt varer fra udlandet, og nu skal der betales en regning for det, til min udenlandske leverandør.

Og som jeg kan se, bliver der lagt ca 45 procent oven i varens pris, med henhold til import duty og vat, og jeg har virkelig brug for en som lige vil se min regning igennem, om den også holder i sidste ende, da jeg er helt på bar bund.

Crazy

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:20

Fortæl lige fra hvilket land og

om du har købt den via din virksomhedmomsnummer er korrekt med - (cvr med DK foran) og

hvad det er for en type vare og

hvem opkræver det ekstra - er det en speditør?

Ellers evt tag billede af regningen med det du vil ha anonymiseret slettet - men det vigtige synligt - hvis du vil ha en af eksperterne herinde (ikke mig) til at se op den - det er let at uploade under indsæt billede

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 18:42

Hej 

Nu køber jeg selv fra en leverandør i USA. Jeg betaler direkte min regning hos min leverandør, så snart jeg har bestilt varerne. Det eneste der kommer udover, er en import specifikation som kommer fra Told&Skat

Er det du mener i forhold til moms og import? Eller kommer de 45% oveni direkte fra din leverandør? For så virker det ikke som aftalt pris? 

Herudover er der også forskel på om det inden eller udenfor EU

Køber du indenfor EU, skal du ikke betale moms og import hos dine leverandører. Derfor er det også vigtigt at de har dit CVRnummer, så de kan forsende uden. 

Køber du udenfor EU, får du en "opkrævning" på importmoms fra Told&Skat. Den kan man så trække fra som en driftsomkostning, så den går i 0.-

Håber det svarer? Men hjælper også gerne med at give et kig.

Med venlig hilsen
Mark 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Aug 12
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 19:42

Hej Igen

Jeg køber varer fra Pakistan, og ja igennem mit registreret firma.

Jeg skal betale det direkte til min leverandør nemlig....

4152.regning.pdf

Sådan ser regnestykket ud. Jeg synes det virker lidt uoverskueligt, og derfor vil det være fint med en hjælpende hånd, der har forstand på den slags.

på forhånd tak

Crazy

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)