Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

A-skat og B-skat på samme tid?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Aug 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg er almindelig lønansat, men starter virksomhed ved siden af med minimal indtægt, kan jeg så vælge fortsat at betale A-skat af min løn? Altså betale både A-skat og B-skat på samme tid? 

Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 17:57

Hej

A-skat er den hvor din arbejdsgiver betaler skatten for dig, din B-skat er den fra din virksomhed som du selv skal sørge for at betale. 

Mvh.

Jesper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:09

Maya G:
Hvis jeg er almindelig lønansat, men starter virksomhed ved siden af med minimal indtægt, kan jeg så vælge fortsat at betale A-skat af min løn? Altså betale både A-skat og B-skat på samme tid? 

Du kan slet ikke undgå stadigt at betale a skat af lønnen. Hvad virksomheden angår, så laver du et budget og forskudsregistrerer hvad du forventer at få i overskud (og det kan du gøre flere gange hen ad efteråret efterhånden som du bliver mere og mere klar over hvad det bliver) Så for du først nedsat dit fradrag af din almindelige A-skat, og derved betaler du skat for dit firma - via din helt normale a-skat. Hvis dit overskud bliver så stort at det er mere end fradraget, så får du b-skatte opkrævninger. Fordelen ved at forskudsregistrere hen under året (ud over det sådan set er lovpligtigt) er at du dels får betalt skatten løbende dels ikke får rente og strafrente evt ved først at indberette det året efter - skatten skal jo falde i indtjeningsåret

Jeg vil lige huske dig på, at når du har fast arbejde OG personlig virksomhed, bør du meddele din A-kasse det, da du skal registreres som også havende personlig virksomhed. Det kan være med i optjening til dagpenge ret, MEN - generelt vil du ikke kunne få dagpenge, hvis du bliver arbejdsløs, uden at afmelde din virksomhed

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Aug 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:28

Cookie - John Hannover:
Du kan slet ikke undgå stadigt at betale a skat af lønnen.

Tak, det var bare det jeg sku vide :-)

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 13:13

Hej.

Ved godt det er et gammel tråd, men ville lige spørger jer engang!.

Hvis man har et fuldtids arbejde og betaler normal a-skat samt man har et personlig fredrag procent hver mdr. Hvordan udvikler sig så? Hvis man ønsker at blive CVR samt import reg på sin webshop f.eks?

Vil ens personlig fredrag blive fjernet? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:58

ap det er tydeligt forklaret i svarene i tråden så prøv at gennemlæs

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 14:21

Så det er rigtig forstået med at. Ens personlig fredrag bliver mindre 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:13

JA ens personfradrag reduceres så man betaler skat af det forskudsregistrerede for virksomheden . hvis man ikke forskudsregistrerer, hvad man faktisk skal, ja så får man rente og mulig ekstra strafrente for ikke at ha betalt skat under virksomhedsåret
Venlig hilsen

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)