Hey Amino Jeg skal til at starte min virksomhed op, og der er ved at komme styr på det hele. Jeg vil gerne sende et professionelt signal og derfor oprettet et ApS. Jeg har dog ikke de 80.000kr det kræver at smide i selskabet, og vil derfor prøve at komme derop af ved de aktiver jeg har i min virksomhed. I denne sammenhæng ville jeg høre om i kan hjælpe mig. Min virksomhed er et web-bearue og har derfor udvilket min egen hjemmeside. Jeg har lavet hjemmesider i mange år og har et godt kendskab til prissætningen af sådan nogle løsninger. Hvis jeg skulle sælge en hjemmeside der indholdte de funktioner min egen hjemmeside indeholder, ville jeg sælge den til omkring 40.000 - 50.000 kr Dette bruges som et indskud til oprettelse af et ApS? Udover har jeg følgende, håber i kan sige om det kan bruges: Imac - 9000kr Kontor inventar 2600kr Derudover har jeg en del licenser, som jeg betaler et månedligt beløb for, kan dette bruges? På forhånd mange tak :) |
Vi har en kunde som gjorde det samme.
Ham fik sin revisor til at værdiansætte hjemmesiden til 80.000 og på den måde lykkedes det uden at kunde skulle have pengene op af lommen.
Der er dog to MENer, da hjemmesiden ikke var en reklame for hans eget firma, men en internet service der nemt kan overtages af andre. Det andet er at han har kendt revisoren i mange år og han reviderer hans andre selskaber.
Jeg kan være bange for at en fremmed revisor vil være mere kritisk og under alle omstændigheder skal du kunne dokumentere din arbejdsindsats med et timeregnskab mv. Ellers kunne man jo bare købe et billigt webhotel, installere WP, Joomla eller lignende og smække et template plus nogle plugins på og så få sig et ApS.