Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS - Værdisættelse

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jul 13
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Amino

Jeg skal til at starte min virksomhed op, og der er ved at komme styr på det hele. Jeg vil gerne sende et professionelt signal og derfor oprettet et ApS.

Jeg har dog ikke de 80.000kr det kræver at smide i selskabet, og vil derfor prøve at komme derop af ved de aktiver jeg har i min virksomhed. 

I denne sammenhæng ville jeg høre om i kan hjælpe mig. Min virksomhed er et web-bearue og har derfor udvilket min egen hjemmeside. Jeg har lavet hjemmesider i mange år og har et godt kendskab til prissætningen af sådan nogle løsninger.

Hvis jeg skulle sælge en hjemmeside der indholdte de funktioner min egen hjemmeside indeholder, ville jeg sælge den til omkring 40.000 - 50.000 kr

Dette bruges som et indskud til oprettelse af et ApS?

Udover har jeg følgende, håber i kan sige om det kan bruges:

Imac - 9000kr

Kontor inventar 2600kr

Derudover har jeg en del licenser, som jeg betaler et månedligt beløb for, kan dette bruges?

På forhånd mange tak :)

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 10:07

Vi har en kunde som gjorde det samme.

Ham fik sin revisor til at værdiansætte hjemmesiden til 80.000 og på den måde lykkedes det uden at kunde skulle have pengene op af lommen.

Der er dog to MENer, da hjemmesiden ikke var en reklame for hans eget firma, men en internet service der nemt kan overtages af andre. Det andet er at han har kendt revisoren i mange år og han reviderer hans andre selskaber.

Jeg kan være bange for at en fremmed revisor vil være mere kritisk og under alle omstændigheder skal du kunne dokumentere din arbejdsindsats med et timeregnskab mv. Ellers kunne man jo bare købe et billigt webhotel, installere WP, Joomla eller lignende og smække et template plus nogle plugins på og så få sig et ApS.

Tilmeldt 19. Jul 13
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 10:18

Tusind tak for svaret. Når jeg skal dokumentere min arbejdsindsats - Skal jeg så bare lave et dokument hvor jeg skriver hvor lang tid jeg har brugt, i timer, på de forskellige delen af opbygningen af hjemmesiden?

Jeg har en modul liste med prisen på hvad jeg tager for de forskellige moduler samt det grafiske arbejde - Kan jeg bruge denne liste til at dokumentere hvad siden er værd?

Hvor meget koster sådan en vurdering hos en revisor? Og kan sådan en vurdering tages med i værdien af virksomheden? :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Nov 12
Indlæg ialt: 156
Fra  Siino Skrevet kl. 10:49

Knowhow kan også indskydes som et aktiv, men hvordan værdisætter man knowhow?

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 11:19

Der skal du tage en snak med revisor. Nogle vil være mere strikse end andre og det vil også afhænge af tillidsforholdet. Nogle vil måske kræve at en 3. part skønner værdien af aktivet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:28

regn med en ca pris på 10.000 kr for at starte op med det nævnte som aportindskud da revisor skal påtage sig det formelle ansvar og der er ganske strenge regler. Du skal regne med at revisor selv skal prissætte den, din prisliste kan han jo skæve til - men jeg tror ikke du finder en der bare prissætter ud fra dine egene priser - men læg den frem sammen med noget der viser at du sælger helt tilsvarende til 3. mand - det kan jo indikere noget. Til det alm. stiftelsesgebyr - Du kan kontakte Tonny fra http://www.erhvervs-consult.dk/ - eller du kan bruge www.agera.dk for at få 3 uforpligtende tilbud - beskriv det som du gjorde her

Know-how som almindelig - "jeg ved en masse og kender markedet" har jeg aldrig hørt kan anvendes - det skal være noget der ved stiftelsen havde i princip en salgbar værdi hos 3. part så det tror jeg ikke man kan sætte ind ret let.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)