Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Paypal er ikke troværdigt

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er

Hvorfor er det den generelle holdning at paypal ikke er en troværdig betalings gateway i Danmark?

En webshop med direkte bankoverførsel, paypal og check er vel en forretning, som alle andre forretninger, eller hvad?

Jeg bliver nogle gange selv irriteret, når en forretning, online eller fysisk, ikke vil tage imod andet end dankort eller kontanter.

Paypal giver jo mulighed for at betale med både visa og MasterCard. Hvad er der så galt?

Paypal er, så vidt jeg ved, et af de største i branchen og har god troværdighed mange steder i verden.

Jeg undrer mig... Måske kan nogen kaste klarhed over emnet?

Vh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Korsør
Tilmeldt 29. May 13
Indlæg ialt: 200
Fra  Codex Design Skrevet kl. 19:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Folk har delte meninger om Paypal. Jeg har brugt dem i mange år nu, og personlig holder jeg ikke større beløb en $500-$1000 på kontoen da der altid er en risiko for at de lukker kontoen i længerer tid for undersøgelse. MEN, det jo ik det emnet handler om. :)

Tilbage til emnet, danmark er ikke så vandt til Paypal som de fleste andre lande har, ligesom SMS betalinger, som faktisk er blevet brugt på de indiske/thailandske boder på gaden i lang tid sjovt nok. Men alligevel er vi kritiske over for det.

Danmark er generalt meget forsigtige og bange når de færdes på netter efter min erfaring, jeg har solgt hjemmesider og SEO i udlandet i flere år og er først i år begyndt at sælge i danmark, og jeg må sige, at de danske hjemmesider er godt nok meget mere børnevenlige, nemme simple menuer, ingen skrigende elementer, og alle spidse kanter skal have skumfiduser på hehe.

Så tror bare at folk skal vende sig til det langsomt. At købe igennem en dansk webshop med paypal er så sikkert som alt andet. Det faktisk webshop ejeren der tager den øget risiko ved Chargeback. 

Håber det kunne hjælpe, intet af hvad jeg skrev er et "Svar", men min holdning til det. :)

Mvh

Jesper

Tilmeldt 29. Aug 12
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 19:22
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg sælger en masse igennem Paypal. Jeg har kun 1 gang oplevet at en kunde lavede en chargeback. - De færreste ved at man har den mulighed.

Det største problem er, at kunderne skal logge ind, eller finde det MEGET ligge felt med "jeg har ikke en paypal konto! hvorefter de kan betale uden at logge ind. Det mister jeg en del på.

Fede malerier en blog om malerier

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 19:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Nu skal vi jo passe på med at starte endnu en diskussion omkring Paypal eller ej.

Men principielt har du jo ret. Paypal er nok de største ude omkring i verden. Paypal tager Visa og Mastercard.

Det jeg selv har oplevet, for jeg brugte selv Paypal i starten.

Paypal er meget dyrt! - Men det er til gengæld nemt at komme i gang med, og billigt at starte op med.

Paypal tager IKKE dankort. Du må derfor heller ikke vise dankort-logoet hvis du 'kun' har Paypal. - At vise det kræver en aftale med Nets.

Det var et par ting fra forretningens side. - Dem kunne vi jo nok leve med.

Der hvor det gik galt for mig var, at flere kunder nævnte, at Paypal, 'det er da dem der med svindlen, ikke?' - Mange danske kunder forbinder Paypal med de svindel-mails der florere. Dette er jo som sådan ikke Paypal's skyld! (Jeg går ikke ud fra at de sender mailene. :-) ) - I mine kunder forbinder betalingen, og dermed deres køb hos mig, med den svindel. Og det kostede kunder.

Derudover hjælper det ikke Paypal i danmark, at en kunde i 2008 tabte en sag ved højesteret omkring refundering af beløb efter køb med betalingskort, men via Paypal. - Det har betydet, at forbrugerorganisationerne i danmark ikke mener at kunne sige god for Paypal.

Så nej. I mange kunders øjne er Paypal ikke troværdige. - Om dette er retfærdigt eller ej skal jeg lade være usagt!

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 19:51

Jeg synes at den generelle holdning er ved at ændre sig, både blandt shop-ejere, og kunder. Det er ikke længere min opfattelse, at folk er bange eller utrygge ved at benytte Paypal, og især den yngre generation, er efterhånden vant til at betale for ydelser og varer med deres Paypalkonto.

Ebay og DBA er uden tvivl med til at gøre det til allemandseje, så alt i alt, tror jeg at det bliver helt normalt i fremtiden at benytte Paypal.

Det er efterhånden kun folk som engang for 100 år siden havde - eller hørte - om en dårlig oplevelse, som stadig hænger fast i den negative opfattelse, og er helt udenfor pædagogisk rækkevidde, når man forsøger at forklare dem om udviklingen og alt det pjat.

Og så er der Google, som jo desværre gemmer på de negative historier - og må jeg i den forbindelse anbefale dig at ændre din overskrift? Mange vil google på "Paypal" og falde over dit indlæg, og overskriften vil - uanset indholdet - plante et negativt indtryk.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 20:00

Tim J. Nielsen:

Jeg synes at den generelle holdning er ved at ændre sig, både blandt shop-ejere, og kunder. Det er ikke længere min opfattelse, at folk er bange eller utrygge ved at benytte Paypal, og især den yngre generation, er efterhånden vant til at betale for ydelser og varer med deres Paypalkonto.

Ebay og DBA er uden tvivl med til at gøre det til allemandseje, så alt i alt, tror jeg at det bliver helt normalt i fremtiden at benytte Paypal.

Det er efterhånden kun folk som engang for 100 år siden havde - eller hørte - om en dårlig oplevelse, som stadig hænger fast i den negative opfattelse, og er helt udenfor pædagogisk rækkevidde, når man forsøger at forklare dem om udviklingen og alt det pjat.

Og så er der Google, som jo desværre gemmer på de negative historier - og må jeg i den forbindelse anbefale dig at ændre din overskrift? Mange vil google på "Paypal" og falde over dit indlæg, og overskriften vil - uanset indholdet - plante et negativt indtryk.

Dit første afsnit er jeg enig i. - Svindlen på DBA og Ebay tror jeg til gengæld ikke hjælper Paypal meget.
Dit trejde afsnit .... vi er nogen der ikke kan leve af at fortælle vore kunder, at de er uden for pædagogisk rækkevidde.
Faktum er jo at der ER mange negative historier. :-) - Det er vel i bund og grund det der er problemer?! - Men at skjule dem hjælper da slet ikke på troværdigheden.
Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 20:13

Carsten Kvist:
Dit trejde afsnit .... vi er nogen der ikke kan leve af at fortælle vore kunder, at de er uden for pædagogisk rækkevidde.

Det mener jeg bestemt heller ikke at du skal. Jeg tror, som jeg også nævner, at der er tale om en generationsforskel. Dit kundesegment kunne jeg forestille mig ligger i den lidt ældre - og forsigtige -ende af skalaen, og du skal derfor indrette dig, dem og din shop efter dette. Jeg synes ikke man skal begynde at opdrage sine kunder :-)

Carsten Kvist:
Faktum er jo at der ER mange negative historier. :-) - Det er vel i bund og grund det der er problemer?! - Men at skjule dem hjælper da slet ikke på troværdigheden.

Ja, der er mange negative historier, fordi der er mange brugere.  Og nej, jeg mener ikke de skal skjules, men denne tråd er jo ikke en negativ historie, men har en overskrift som vil underbygge den negative opfattelse, og derfor påpeger jeg det, som et svar på trådstarters spørgsmål om hvorfor nogle har en negativ opfattelse af Paypal. Et af svarene ER: overskrifter som denne tråd :)

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 20:34

Tim J. Nielsen:

Carsten Kvist:

Det mener jeg bestemt heller ikke at du skal. Jeg tror, som jeg også nævner, at der er tale om en generationsforskel. Dit kundesegment kunne jeg forestille mig ligger i den lidt ældre - og forsigtige -ende af skalaen, og du skal derfor indrette dig, dem og din shop efter dette. Jeg synes ikke man skal begynde at opdrage sine kunder :-)

Carsten Kvist:

Ja, der er mange negative historier, fordi der er mange brugere.  Og nej, jeg mener ikke de skal skjules, men denne tråd er jo ikke en negativ historie, men har en overskrift som vil underbygge den negative opfattelse, og derfor påpeger jeg det, som et svar på trådstarters spørgsmål om hvorfor nogle har en negativ opfattelse af Paypal. Et af svarene ER: overskrifter som denne tråd :)

Det er absolut tænkeligt at du har ret. - Vi kan jo ikke gøre meget andet end at se, hvad fremtiden bringer.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)