Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Umbraco eller Joomla

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Odder
Tilmeldt 9. Nov 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal vælge mellem Umbraco eller Joomla til et større ferie website.

Jeg har styr på joomla og vil bruge 3.0, hvis valget falder på denne. Umbraco kender jeg næsten ikke noget til. Jeg kan se
debatten er at finde flere steder på nettet, men af ældre dato. Hvordan ser situationen ud i 2013, hvilket system bør jeg vælge?

Der er følgende krav som skal med i overvejelserne:

Et system hvor flere nuværende hjemmesider kan samles til en helhed.

Der skal være mulighed for implementering af betalingssider.

Der lægges stor vægt på SEO.

Hvilket af systemerne er mest brugervenlig, backend, for en nybegynder? En kollega skal selvstændigt kunne opdatere siden med tekst og billeder.

Hvordan er mulighederne for at lave mobil website, via kontrolpanelet?

Jeg har læst at downloads af joomla er halveret de sidste par år. Er de andre systemer bedre, eller er udvalget af systemer blevet meget større?

Fra Dianalund
Tilmeldt 5. Apr 09
Indlæg ialt: 249
Skrevet kl. 19:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Peter, og velkommen til.

Nu ved jeg der kommer til at køre en krig mellem Umbraco og Joomla samt andre personer der har ideer om andre cms løsninger.

Min klare holdning er at du skal bruge det du har det godt med. Du fortæller du kender Joomla godt, så har du allerede svaret på dit eget spørgsmål.

Ønsker du totalt nye udfordringer skal du bruge Umbraco.

Begge systemer kan helt sikkert klare dine ønsker på alle de punkter du ønsker.

Følg dit hjerte og gør det du er bedst til.

Joomla kan du.

Umbraco kender du ikke og det vil tage længere tid at lære og lave.

Mit personlige valg ville lande på Joomla, da det er det system jeg har brugt siden det kom frem.

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 836
Skrevet kl. 19:22
Vær opmærksom på at der er mange extensions til Joomla der er lavet til version 2.5 og endnu ikke til 3.0
Undersøg hvilke extensions som er need to have, og find ud af om de er lavet til 3.0
Fra Thorsø
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 334
Fra  Joomlakonsulenten.dk Skrevet kl. 19:54

Jeg ville også vælge Joomla CMS - har ingen erfaring med Umbraco. Men du kan faktisk laver "næsten" alt med Joomla. Det der ikke findes, kan man selv lave. Det kan man sikkert også til Umbraco.

For mig handler det ikke om det ene system er bedre end det andet. Det er et spørgsmål om, hvilket system der løser opgaven bedst. Joomla er det oplagte valg til dit projekt.

Jeg vil anbefale dig at vælge Joomla 2.5, som jeg argumenterer lidt for på min blog her - "Skal du opgradere til Joomla 2.5 eller 3.0?"

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 20:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har mange års erfaring med Umbraco og hvis det bliver lavet rigtigt så er det nemt at bruge for begyndere. MEN - og her er et stort MEN. Som nybegynder går man ikke igang med Umbraco men man hyrer en der kender den i alle hjørnerne fordi det kan SÅ mange ting hvis det bliver lavet rigtigt. Jeg har haft nogle kunder som ligefrem har brokket sig over at det var for nemt at bruge når jeg har haft afleveret opgaven til dem.

Men hvis du kender Joomla så giv dig i kast med det. Du skal vælge den platform som du føler sig mest inde i - elller en anden hvis du er på eventyr :)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Odder
Tilmeldt 9. Nov 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:25

Tak for jeres svar.

Hælder klart til at bruge Joomla.

Hvordan med søgemaskineoptimering, er der en at fortrække der?

Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 316
Fra  Genius WebDesign Skrevet kl. 21:01

Der er så vidt jeg ved ikke nogle begrænsninger for hvor meget du kan tweake SEO i Joomla.

Der er ingbygget SEO-features for alm. artikler og menuer og med de mange template/override muligheder kan du virkeligt gi den gas i PHP koden så SEO bliver strammere end nogensinde.

Der er også dedikerede SEO komponenter der kan gøre livet lettere for en SEO-fanatiker.
Tjek udvalget ud hos JED her: http://extensions.joomla.org/extensions/site-management/seo-a-metadata

Jeg foretrækker altid selv at arbejde med Joomla, og det skyldes at der findes nogle super gennemførte system-udvidelser, bl.a. Custom HTML/PHP/JS moduler, hvor du kan jonglere med alle former for koder og nemt og hurtigt indsætte disse præcis hvor du har lyst med alle de indstillingsmuligheder Joomla i forvejen byder på.

Modul-placeringssystemet i Joomla er simpelthen genialt, og kombineres det med en plugin som "modules anywhere" er der i praksis ingen grænser for hvad du kan gøre mht. oprettelse og placering af indhold på siden.

Det er helt klart et spørgsmål om hvad man er vant til, når der er tale om komplette CMS-systemer som Joomla, Wordpress og Umbraco, dog er det min erfaring at Joomla kombinerer brugervenlighed med et rent feature-extravaganza, på en måde andre CMS-systemer ikke kommer i nærheden af.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 21:20

Ugh, pest eller kolera...

Jeg har erfaring med begge systemer og de er begge valgt fra - årsagen er den samme for dem begge; unødvendigt komplekse systemer som er for store og ressource krævende.

Valget falder dog på Joomla, da jeg er af den overbevisning at teknologien bag er billigere og mere stabil i drift.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)