Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rådgivning omkring regler for google adwords

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra 2400 Kbh NV
Tilmeldt 30. Jul 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg har en internet forretning som sælger forskellige produkter til sikkerhedsbranchen.

Der er ikke mange forretninger i Danmark, som har speciale på dette område. Af den simple grund at det henvender sig til en lille gruppe af befolkningen.

En af vores konkurrenter har længe valgt at bruge vores firmanavn i flere af hans Google adwords kampagner.

Det sidste stykke tid (ca.1 års tid), har han valgt at bruge vores navn i hans Google adwords ved at skrive

"søger du securityshop, så prøv vagtshop.dk".

Da vi ikke har kunne finde ud af hvilke regler gælder på dette område har vi ikke gjort noget ved det.

Men nu er han begyndt at lave Google adwords som "Securityshop???"

Jeg mener ikke at dette kan være helt lovligt, men ved ikke helt hvordan jeg skal komme videre....

Håber i kan hjælpe.....

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 16:44

I det der tilfælde vil jeg kalde det en klar overtrædelse af markedsføringsloven.

Se evt. denne artikel fra Version2 hvor de linker til en sag i Sø- og Handelsretten omhandlende dette. 

Det store problem er jo netop at folk ikke kan nemt kan se at det er en anden end jeres annonce han klikker på. Jeg ved godt at os som færdes meget på nettet ville kunne "lure" den hurtigt, men almindelige mennesker ville formentligt slet ikke lægge mærke til det. 

Problemet er jo netop at Vagtshop.dk lukrerer på Securityshop i en sådan grad at mange sikkert ender som kunder hos Vagtshop.dk og dermed har de snyltet på securityshop varemærket.

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 793
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 13:13

Det er tilladt for andre virksomheder at markedsføre sig ved at dukke op i Google, når dine potentielle kunder søger specifikt på dit navn. Men... Det er ikke tilladt at benytte dit navn i deres annoncetekster mv. 

Samtidig må teksten heller ikke forlede forbrugeren til at tro de via annoncen ender på din hjemmeside.

Jeg har skrevet dette lille blog-indlæg omkring emnet: Brug konkurrentens firmanavn i egne annoncer  

Du kan sørge for selv at sætte egne annoncer op med dit brandnavn. Du vil nemt kunne komme over konkurrenterne, da dine resultater er mere relevante for forbrugerne. 

Venligst

Brian Phillip

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)