Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Programmering af Template

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg ved ikke, om mit spørgsmål overhovedet giver mening, da jeg ingen forstand har på programmering af templates.

Mine partnere og jeg er i gang med at undersøge mulighederne for et koncept, som baserer sig på at skabe kontakt mellem købere og sælgere. Nærmere bestemt skal der udvikles en brugerplatform, noget lignende trendsales (selvfølge ikke i samme omfang), med mulighed for salg/køb gennem hjemmesiden. Da der med sådan hjemmeside er forbundet meget store omkostninger, hvis den skal udarbejdes helt fra bunden, vil jeg høre, om det er muligt at tage udgangspunkt i en allerede etableret platform (en free template), som derefter kan udvikles/programmeres/tilpasses til vores specifikke ønsker/krav til hjemmesiden?  

Nærmere bestemt ønsker vi svar på, om det overhovedet kan lade sig gøre at udvikle de funktioner, som allerede findes i den pågældende template (endnu ikke valgt), til de ønsker, som vi måtte have. Vi har en forestilling om, hvis det kan lade sig gøre, at vi kan spare en del på programmering, således at vi ikke skal ha' udviklet en hjemmeside helt fra bunden? 

Hvis dette kan lade sig gøre - Kender I så nogen, som gør sig inden for dette?

Med venlig hilsen 

Kristian

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 443
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian

Det du leder efter er mere omfattende end hvad der ligger i begrebet "template".

Der findes dog en række web-frameworks, e-commerce systemer og CMS'er, som har moduler der kan hjælpe jer et godt stykke i den rigtige retning. Men jeg tror godt du kan regne med at der ikke findes nogen færdig løsning som dækker jeres behov (med den formodning at i har en række særlige krav og ønsker).

Jeg vil anbefale jer at tage et kig på:

1. Drupal har brugerhåndtering, indholdsstyring mv. out-of-the-box og dertil en række community moduler samt Drupal Commerce.

2. Ruby on Rails har også en række moduler (kaldet gems) som vil kunne hjælpe jer et godt stykke i den rigtige retning (se de mest populære gems her) og de har ligeledes et Commerce module kaldet Spree.

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)