Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Tags" forringes ved personlig profilering

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Tygsen:

Kunnne man ikke istedet bytte lidt om på rækkefølgen og smide den tagcloud ned under de andre lister?

Jeg kunne ikke forstille mig nogle bruge den til mere end lige at se hvad der rører sig, hvorimod de andre lister benyttes flittigt, ihvertfald af mig.

What he said - eller med andre ord, helt enig. Den er for mig kun fyldstof, og er med til at jeg skal scrolle lidt mere for at nå de andre lister, så læg den gerne i bunden.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:49

Martin Tygsen:

Kunnne man ikke istedet bytte lidt om på rækkefølgen og smide den tagcloud ned under de andre lister?

Jeg kunne ikke forstille mig nogle bruge den til mere end lige at se hvad der rører sig, hvorimod de andre lister benyttes flittigt, ihvertfald af mig.

Det tror jeg også vi vil gøre, der er dog lige at par andre småting der skal på plads først :-)

Dbh Martin
Fra Århus
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 23:25

Det er da klart folk gør det. Det er en forkert situation at bruge udtrykket for.

I mange år har tag været en signatur ved fx. graffiti...

Hvis jeg ser kunst kigger jeg da også efter "Tag'et" altså signaturen nede i hjørnet...

Lucca Kjær Sørensen

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 18:56

Det er ikke desto mindre det almindelige begreb for emne-etiketter når vi snakker om online-fora.

'Tag' betyder bare etiket og det er da ganske korrekt at det også bruges om grafittimaleres signatur. Men derfor bliver det altså ikke ukorrekt at bruge det på den måde, som vi gør her.

Læs lige tråden en gang mere og vurder om du er enig i min anke: at den personlige profilering med tags forringer værdien af tags som et søgeredskab.

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 19:02

Nogle blogsystemer oversætter "tag" til andre ord på dansk, f.eks. "etiket". Herved undgår man forvirring.

Tænk på, at 95% af alle bloglæsere læser blogs ved at besøge bloggens html-udgave, og at de færreste internet brugere overhovedet kender til ordet blog. Jeg tror ikke på, at over 1% af danske internet brugere fatter begrebet "tag" - så ved at omdøbe det til "etiket" undgår man misforståelser...

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 20:00

lasse:
og at de færreste internet brugere overhovedet kender til ordet blog.

Jeg tror nu efterhånden at de fleste ved hvad en blog er nu til dags, selv min gamle mor der ellers kun besøger internettet når hun skal tjekke netbank eller finde en bestemt ting ved hvad en blog er. Så giv det et par år endnu og blog er et alment kendt ord blandt befolkningen.

Derfor synes jeg også det ville være dumt at begynde at fordanske nogle termer man bruger rundt på nettet, lige nu er tagging/tags meget nyt for folk, men giver man det lidt tid så bliver det - ligesom ordet blog - et ganske almindeligt ord folk ved hvad betyder.

Omdøbte man tags til etiketter ville man i mine øjne få flere misforståelser, jeg ville være en af dem der blev mere forvirret over at kalde det etiketter frem for tags.

Når det så er sagt, så har jeg altid haft svært ved at se det nyttige i tagclouds, udover det kan være sjovt at se hvilke ord der bliver skrevet mest om. Så for min skyld kunne det fjernes helt på amino :)

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)