Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med fundraising ..

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 41
Fra  Podworld.dk Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogle herinde erfaringer fundraising?

Vi står og skal bruge en fundraiser til at hjælpe med at søge fonde og virksomheder i forbindelse med udarbejdelse af et uddannelses-/ og kursusprojekt.

Hvordan honoreres en fundraiser typisk, og hvilken aflønningsmetode  har i bedst erfaringer med?

Er der særlige forhold man skal være opmærksom på?

Venlig hilsen

Podworld

Fra Nyborg
Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Aktiv Fundraising ApS Skrevet kl. 13:30

Tjo, jeg har da en del erfaring med fundraising, og driver hjemmesiden www.aktivfundraising.dk hvor jeg hjælper specielt foreninger med fundraising. 

Har ikke den store erfaring med fundraising til virksomheder, som dette vel egentlig er?

Du kan typisk hyre en fundraiser på forskellig vis, eller en kombination af en af følgende måder:

1) Fast løn (ansættelses vilkår eller kontrakt for et projekt)
2) Provisionsløn (en procentdel af de skaffede midler).

Det er helt normalt til større projekter, at indberegne udgifter til fundraising i budgettet, hvorfor det godt kan indgå som en kalkuleret udgift, som der også skal skaffes penge til.

Fundraiseren vil i de fleste tilfælde vurdere mulighederne for at skaffe penge. Er de ikke så gode, vil fundraiseren jo nok forlange at have sikkerhed for en vis form for indtægt som minimum, og evt. provision oveni.

Håber det kan hjælpe dig lidt på rette vej.  

Venlig hilsen, Steffen Gregersen
Fundraiser og ejer i Aktiv Fundraising ApS

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:57

vil lige nævne, at der også er folk de arbejder på ren royalty. Det vil ofte være folk der enten er inden i det miljø der søges midler til, eller inden for kunst - kunne være film - hvor fundraiseren måske får en begrænset op-front betaling, men får andel i royalty/indtjening fra arrangementet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nyborg
Tilmeldt 5. Dec 08
Fra  Aktiv Fundraising ApS Skrevet kl. 14:09

Det er klart... Og langt det billigste, hvis man har nogle indenfor området, som gerne vil gøre en indsats på området. 

Personligt arbejder jeg heller ikke som professionel fundraiser, men gør det kun frivilligt i de projekter jeg selv er involveret i, og derfor brænder for, og derfor ikke kunne drømme om at tage penge for.

Det lød bare på trådstarter som om det ikke var en mulighed...men klart, hvis de kan finde en der meget gerne vil have den kursusvirksomhed op at stå, så er der jo måske også nogle der vil kaste sig ud i fundraising til det projekt. Det er jo det billigste ihvertfald.

Og så kan man jo læse sig til en masse gode råd til hvordan man skaffer pengene...  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:28

Steffen Gregersen:
Personligt arbejder jeg heller ikke som professionel fundraiser, men gør det kun frivilligt i de projekter jeg selv er involveret i, og derfor brænder for, og derfor ikke kunne drømme om at tage penge for.
Så er du lige manden vi skal have fat i Big Smile

Private fonde har i mange år støttet udgivelse af klassisk musik på CD. Af uransagelige grunde er denne livsvigtige kilde ved at tørre ind og da klassiske produktioner ofte er meget dyre, kniber det efterhånden med at finansiere det hele af egen lomme.

Alle Danacords udgivelser gennem 34 år (cirka 400) har givet overskud, men tilbagebetalingstiden varierer naturligvis. Alt ialt ikke noget vi bliver tykke og fede af, men vi kan altså ikke lade være.

Kan du fundraise 2-300.000, skal det ikke skorte på en klatskilling til lidt luxus Skype-Giggle

Fra Nyborg
Tilmeldt 5. Dec 08
Fra  Aktiv Fundraising ApS Skrevet kl. 14:57

Hej Webmaster

Jeg har faktisk medvirket som musiker på et par cd'er I har udgivet :) Så det er jo lidt sjovt faktisk.

Men du er da velkommen til at skrive en privat besked til mig, og beskrive det lidt, så kan vi da se om der er noget vi kan gøre :) 

Tilmeldt 13. Mar 12
Fra  Podworld.dk Skrevet kl. 19:40

Tak for de indkomne erfaringer/input :-)

For vores vedkommende ville en kombination af et fast honorar til udarbejdelse af ansøgninger, vurdering og til rettelse af konceptbeskrivelse mv., og så en procentdel af de indkomne midler.

Vh. Podworld

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. May 13
Indlæg ialt: 300
Fra  Listen Louder Skrevet kl. 12:47

Podworld:

Er der nogle herinde erfaringer fundraising?

Vi står og skal bruge en fundraiser til at hjælpe med at søge fonde og virksomheder i forbindelse med udarbejdelse af et uddannelses-/ og kursusprojekt.

Hvordan honoreres en fundraiser typisk, og hvilken aflønningsmetode  har i bedst erfaringer med?

Er der særlige forhold man skal være opmærksom på?

Venlig hilsen

Podworld

Jeg kan anbefale www.vostok.dk - super fyr, meget professionel og erfaren. Hils gerne fra mig - har "brugt" ham før med stor succes og glæde.

Ha' en god og meningsfyldt dag. Bedste hilsner Jonathan Løw
- iværksætter og stifter af Listen Louder

Tilmeldt 13. Mar 12
Fra  Podworld.dk Skrevet kl. 17:52

Hej Jonathan

Tak :-)

Vi vil prøve at kontante ham en af dagene.

Venlig hilsen

Podworld

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:58

Hi Podworld

Du kan også ta et kik på Lomovision ved Lotte Mathiasen. Hun har fundraiset for FC Midtjylland ( fodboldklubben )

http://www.lomovision.dk/

og jeg skal bruge hende som fundraiser mm til et projekt her i efteråret. 

vh Flemming

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)