Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal bruge et Lån

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Aug 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen jeg er en ung mand på 20 år som har arbejdet i kiosk i 4 års tid.

Nu er kiosken til salg og jeg er 100 % klar på at overtage den men mangler stadig mange penge, men bank er ikke meget for at låne ud til kiosk og sådan nogen ting (hvorfor ved jeg ikke).....

nogen som kan hjælpe mig ?

eller vil hjælpe mig?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:18

Hvordan har du forberedt dig inden du tog fat i banken?

Regnskaber og budgetter er noget de er glade for at se inden, men hvis kiosken er sat til salg fordi den giver et bragende underskud er det sandsynligvis meget svært at finde en investor medmindre du har en meget god idé til at få vendt skuden.

Jeg synes ofte man ser kiosker, mindre grillbarer og lignende, skifte ejer meget ofte, og det er jo ofte et faresignal på at der er noget økonomisk i vejen.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:38

Anders Christensen:

Regnskaber og budgetter er noget de er glade for at se inden, men hvis kiosken er sat til salg fordi den giver et bragende underskud er det sandsynligvis meget svært at finde en investor medmindre du har en meget god idé til at få vendt skuden.

Ja, regnskaberne er et minimum for at kunne vurdere om det er en fornuftig handel. Jeg blev engang tilbudt at købe en kundes virksomhed, og i den forbindelse fik jeg regnskaberne. Jeg ofrede et par timer hos en revisor for at få ham til at gå dem igennem. Det var en god investering, for revisoren så nogle ting jeg selv havde overset, eller ikke helt forstod til bunds. Revisoren skrev en sammenfatning på ½ side på almindelig dansk. Det var en stor hjælp for mig at få "kvalificerede øjne" på sagen.

mvh Carsten  

Tilmeldt 30. Aug 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:39

jamen kiosken den køre rigitg godt, problemet er bare at jeg ikke kan anskaffe mig de penge.

Grunden til at jeg ved den kører godt er fordi det er meget der har været ansvarlig for kiosk når de har været pa ferie og sådan nogen ting...

Men problemet er pengene ???Tongue Tied

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:03

Hvad forstår du under meget godt?

Hvad forstår du under rigtig godt? 

Vi har en del kiosker i vores kundestab, og jeg ved af erfaring, at der minimum skal være en omsætning på over 10 tkr. per dag,

og de faste omkostninger(husleje mv.) bør være i et rimeligt leje, for at bankerne overhovedet vil røre ved sådanne projekter.

Bankerne er ikke meget for at låne penge til sådanne projekter, især ikke til 2. generations indvandrere, og jeg forstår dem

faktisk godt.

Ikke for at være racist, men økonomien er skruet lidt anderledes sammen(jeg ved det af erfaring).

Dog er SKAT begyndt at rydde op på dette område.

/Peter

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)