Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af produkt fra USA - importtilladelse i UK og Holland, men hvad med DK?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey venner,

Jeg håber en af jer herinde er lidt mere kyndige end jeg i forhold til import, importtilladelser og des lignende.

Jeg tænker det er nemmest at forklare mit spørgsmål med et eksempel:

Jeg har fundet et amerikansk produkt, jeg gerne vil importere til Danmark og sælge. Produktet læner sig op ad at være et lægemiddel (mental enhancer).

Der er allerede importtilladelse til produktet i England, Belgien, Holland og Luxembourg.

Det betyder, at man kan købe produktet i de lande og lovligt få det sendt til Danmark som forbruger, som privatperson.

Men det dækker vidst ikke en tilladelse til at importere det fra samme lande og begynde at sælge det videre i Danmark som erhverv. :-)

Er der en af jer, der kan svare mig på:

1. Er det en importtilladelse, jeg søger efter her, eller noget helt tredje? Lægemiddelstyrelsens website er ikke helt klar i spyttet, synes jeg.
  2. Er en gensidig markedsføringstilladelse (MRP) nok?
  3. Er der andet, jeg har overset?

På forhånd mange tak for hjælpen! 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46621
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kan du ikke få dem klare i spyttet ved at ringe til dem? Normalt vil du absolut ikke måtte sælge det fra DK uden styrelsens godkendelse. De er relativt restriktive og mange ting kan sælges i ex UK og sendes derfra til privatpersoner i DK. Som eksempel Melotanin, som i DK kun kan sælges via læge og recept men i UK og USA er håndkøbsvarer - og som andre eksempler, Jungle Olie som kan sælges i Sverige, men er forbudt herhjemme. Som jeg husker det, har det at gøre med deklarationen som ikke er fuldstændig (mon ikke noget med fabrikshemmelighed) og dermed fuldstændig redegørelse for at det ikke indeholder noget sundhedsskadeligt.

Endeligt er der jo problemet med at man ikke må markedsføre noget som lægemiddel uden special tilladelse, ja faktisk har meget vanskeligt ved at måtte markedsføre midlets virkning som "lægemiddel". Sensistop løb ind i alle den type vanskeligheder ved markedsføring som allergi helbredende middel

Jeg synes de ret let burde kunne give dig et helt klart svar fra styrelsen hvis du får fat i de rette og kan stille spørgsmålet klart nok med opgivelse af produktet - evt sende dem en lille prøve flaske med deklaration
vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 19:05

Tak for hjælpen, John! Jeg prøvede at ringe uden held, så jeg smed dem et par mails og ringer igen i morgen.

Jeg er godt i gang med at læse op på Sensistop og reglerne generelt.

Tak!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 17:20

Cap'n Halfdan Timm:
Produktet læner sig op ad at være et lægemiddel (mental enhancer).

Du bliver i førte omgang nødt til at finde ud a hvad det / de aktive stofffer  er i produktet før kan lægtemiddelstyrelsen ikke hjælpe dig.  Iøvrigt bør du være opmærksom på at al medicinsk anprisning af et produkt som ikke er medicin er ulovligt.

Ravn

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)