Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd - Er sat ind som direktør i virksomhed uden min viden

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Tappernøje
Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 114
Fra  JustSMS.dk Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos

Jeg søger nogle gode råd da jer er sat ind som direktør i en virksomhed som ejeren og den tidliger direktør vil melde konkurs.

Jeg har skrevet til E og S som vil fjerne mig igen og de råder mig til at anmelde ejeren da han har sat mig ind uden min viden.

Har så haft fat i politiet men de mener ikke der er sket noget strafbart (Siger visekomissær L. i min politikreds)

Kan man virkelig ikke anmelde en for at indsætte en i en virksomhed uden ens viden og melde det konkurs?

- Jacob

Fra kbh
Tilmeldt 20. Jul 13
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Er du ansat i virksomheden ?

 

Dansk linkbuilding
Seo Ekspert Lars Andersen

Fra Tappernøje
Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 114
Fra  JustSMS.dk Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Har været tilknyttet virksomheden i en periode som praktikant hedder det vel.

Fra Haderslev
Tilmeldt 26. Jul 13
Indlæg ialt: 121
Fra  Express-sites Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob V. Ossipoff :

Har været tilknyttet virksomheden i en periode som praktikant hedder det vel.

Så er du jo teknisk set ikke "Ansat" og så kan du jo ikke forfremmes til Direktør. (Hvis jeg husker rigtigt)

Freelance Web Design. www.express-sites.com

Fra Tappernøje
Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 114
Fra  JustSMS.dk Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik

Jeg ved ikke hvordan reglerne er på det område. Men jeg kan sige at jeg i CVR står som direktør nu og har fået en sms om han melder det konkurs idag.

Så min problematik går på at jeg skal slettes (Det er E og S igang med) og så har jeg det sådan at jeg syntes han skal straffes for at sætte min ind som direktør uden min viden med den hensigt at jeg skal stå som direktør når det meldes konkurs.

Var jeg ikke tilfældigt blevet opmærksom på det havde jeg ikke ikke nået at få fat i E og S og ville idag så stå som direktør i en konkursramt virksomhed.

En anden ting som jeg syntes er forkert er at man kan indsætte folk som direktør uden de på nogen måde skal bekræfte det eller bliver gjort opmærksom på man er indsat som direktør. 

Fra Virum
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 172
Fra  Brason.dk Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob,

Ud fra den meget sparsomme viden vi her får, tror jeg ikke at du juridisk hæfter for noget. Men skynd dig at irettesætte alle der angiver dig som direktør. Sørg også for at bygge bevismateriale op: screenshots af Internetsider, afsenderkvitteringer fra Post Danmark på de breve du sender etc.

John

Fra Tappernøje
Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 114
Fra  JustSMS.dk Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

John de Summer-Brason:

Hej Jacob,

Ud fra den meget sparsomme viden vi her får, tror jeg ikke at du juridisk hæfter for noget. Men skynd dig at irettesætte alle der angiver dig som direktør. Sørg også for at bygge bevismateriale op: screenshots af Internetsider, afsenderkvitteringer fra Post Danmark på de breve du sender etc.

John

Hej John

På hvilken måde sparsom?

Jeg har dokumentation fra CVR og E&S. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

og ha kopi af dine breve - med modtager kvittering fra E&S for at du klart har meddelt dem, at du ikke på noget som helst tidspunkt har været indsat som direktør og at indsættelsen er sket klart mod din viden og at du omg. skal skrives bort som direktør.
Skriv også - igen med modtager kvittering til firmaet der har indsat dig, at du aldrig har givet tilsagn om dette og at du overvejer politi anmeldelse
Endeligt hav kopi af dit brev til politiet med din anmeldelse. Jeg synes det lyder underligt at de ikke tager sådan en sag - men hav bevis for at du har søgt at få dem til at tage den

Samlet er det lidt underligt. Ofte ville man ha troet, at en konkurs som de selv anlægger som jeg forstår dig, ville være mere kompliceret end netop bare at lade selskabet stå uden ledelse, ikke sende regnskab ind osv - og så se selskabet tvangsopløst, men det er jo sandsynligt de kan ha grunde til ikke at vælge den løsning selv.
Kør alt formelt via breve med modtager kvittering (med mindre du har de svar fra politi og E&S via en mail fra dem, så den kan danne bevis. Stol ikke på at kunne sige, at du havde ringet
vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Virum
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 172
Fra  Brason.dk Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Den viden vi uforstående får, er sparsom. Men dermed ikke sagt, at vi ikke tror på dig! Men få dokumentation på det hele. Og helst skriftligt, selv om telefonopkald også efterlader sig log-spor du senere kan udskrive. Som undertidende arbejdende journalist skal jeg også bidrage med den oplysning, at det er legalt at optage de samtaler man selv er del i. I Pressenævnet er flere klagere over optagne samtaler blevet afvist med det argument, at det må forudsættes at være en journalistisk arbejdsmetode, at kilder man kontraherer med, også bliver optaget...

Nå, det var et sidespring. Bare sørg for dokumentationen. Og vær proaktiv.

Fra Tappernøje
Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 114
Fra  JustSMS.dk Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

og ha kopi af dine breve - med modtager kvittering fra E&S for at du klart har meddelt dem, at du ikke på noget som helst tidspunkt har været indsat som direktør og at indsættelsen er sket klart mod din viden og at du omg. skal skrives bort som direktør.
Skriv også - igen med modtager kvittering til firmaet der har indsat dig, at du aldrig har givet tilsagn om dette og at du overvejer politi anmeldelse
Endeligt hav kopi af dit brev til politiet med din anmeldelse. Jeg synes det lyder underligt at de ikke tager sådan en sag - men hav bevis for at du har søgt at få dem til at tage den

Samlet er det lidt underligt. Ofte ville man ha troet, at en konkurs som de selv anlægger som jeg forstår dig, ville være mere kompliceret end netop bare at lade selskabet stå uden ledelse, ikke sende regnskab ind osv - og så se selskabet tvangsopløst, men det er jo sandsynligt de kan ha grunde til ikke at vælge den løsning selv.
Kør alt formelt via breve med modtager kvittering (med mindre du har de svar fra politi og E&S via en mail fra dem, så den kan danne bevis. Stol ikke på at kunne sige, at du havde ringet
vh

Hej John
Jeg har emails og breve fra alle undtaget politiet. Dem har jeg personligt opsøgt 2 gange og blev bedt om at tage kontakt til det lokale politikontor da der skulle laves en afhøring. Fik nummer jeg kunne ringe på i dag kl 8 og aftale tid.

Ringede så dertil og fik besked om at det kunne de ikke oprette en anmeldelse på af stationens vicekommisær. Det har jeg ikke på skrift men har sendt dem en mail for at få den til at bekræfte der på mail også.

Mange tak for dit svar 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)