Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunsttryk på lærred - hvor sælger man sin idé?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Oct 07
Indlæg ialt: 12
Fra  Rydendahl Mediegrafisk Skrevet kl. 01:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går rundt med en idé om at producere grafisk kunst / kreative collager trykt på lærred. Jeg har flere ideer til motiver og temaer som ville kunne interessere både det brede og det smalle publikum.
Men hvor og hvordan får man afsat det?
Hvem sælger man det til?
Kan man forestille sig webshops der vil tage dem? Eller fysiske butikker / gallerier?
Gode ideer eller erfaring modtages gerne.
Det skal siges, at jeg selv står for det grafiske og udformningen samt produktionen på lærred.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 04:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Karina Rydendahl:
Kan man forestille sig webshops der vil tage dem? Eller fysiske butikker / gallerier?
Man ser dem efterhånden overalt. De seneste steder jeg er stødt på dem i store mængder, er i møbelforretninger og i Silvan. Afhængig af om disse har haft en tilfredsstillende omsætning af varerne, kunne de være en mulighed, men ellers prøv at tænke i nicher.

Jeg fik, for flere år siden, samme idé - faktisk før markedet blev oversvømmet. Det var dog med originale oliemalerier, som jeg fik nogle prøver på fra Ukraine. Meningen var at sælge dem bundlet med vin i gaveæsker/kasser, men jeg fik aldrig gjort mere ved det, så hvis ellers vinimportører og butikker ikke er blevet oversvømmet siden da, er ideen din Skype-Wink

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Oct 07
Indlæg ialt: 12
Fra  Rydendahl Mediegrafisk Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for tankerne og ideen. Jeg tænker bestemt også lidt niche agtigt. Jeg har min egen stil og tror den ville kunne vinde an :-) men hvem ved.
Ang. Vin-ideen... Hvis det er lærredstryk og skal sælges med vin, så skal billederne vel ikke monteres på rammer? For hvordan pakker man det ellers sammen? Og tænker du på erhvervsdrivende/ firmagaver?

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt tænker (tænkte) jeg på firmagaver, da både billede og trækasse fordyrer gaven, men er til gengæld unik(?) og særdeles præsentabel.

Jeg husker ikke præcist hvorfor jeg droppede det i sin tid. Det var i hvert fald ikke prisen for gode billeder, der var af høj kvalitet og ofte lavet af enten akademistuderende, eller endda etablerede kunstnere.

Jeg tror snarer det var det med at få fremstillet 2-3 varianter af passende trækasser, samt transport fra Ukraine der fik mig til at mene, at hvis jeg også skulle tjene på det, ville prisen blive for høj.

Jeg har søgt og søgt med Google uden at finde eet eneste billede der viser hvad jeg mener. Sådanne billeder kunne jeg finde flere steder for 10 år siden, så enten er konceptet blevet oversolgt og dermed gledet ud igen, eller også har dem der har forsøgt sig, ikke haft succes med det.

Jeg forestiller mig noget af en traditionel gavekasse i træ med tre rum: en smal til to vinflasker i begge sider og så et større i midten, hvor billedet er placeret. Mit koncept forudsatte billeder på 30x30 cm, eller måske 30x40 cm.

Her er et billede af en stor kasse, som jeg aldrig har set før: http://skovgaardvine.dk/Graphics/Custom/Image/Jorden-rundt.jpg. Fjern 2-3 skillerum (symmetrisk eller asymmetrisk og montér dit billede der.

Endelig kunne jeg tænke mig en kasse lidt à la de sortimentskasser med tebreve, hvor billedet så kunne monteres på indersiden af låget og ta' sig flot ud, når kassen står åbnet på gavebordet (http://pics.qxlstatic.dk/12_703464660_Big/isenkram--brugskunst/ny-rummelig-traekasse-til-f-eks-tebreve-smykker-o-a.jpg)

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 08
Indlæg ialt: 313
Fra  Your Trade Agent Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Karina Rydendahl:
Men hvor og hvordan får man afsat det?
Hvem sælger man det til?
Kan man forestille sig webshops der vil tage dem? Eller fysiske butikker / gallerier?
Gode ideer eller erfaring modtages gerne.

 

Hej Karina

Der er webshops du kan henvende dig til. I marts måned solgte jeg en af mine firmaer som solgte Digitalt trykket kunst på lærred. Der er et mulighed der. Du skal nok mest kigge til udlandet. Ellers som der er blevet skrevet, Silvan & bolig firmaer sælger det.

Med Venlig Hilsen

Eric J. Christiansen

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Oct 07
Indlæg ialt: 12
Fra  Rydendahl Mediegrafisk Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak. Jeg går lige i tænkeboks... jeg har kontakt til en vinleverandør og muligvis også nogen der kan fremstille kasser... men det kræver lige lidt research. Det er et meget spændende oplæg :-)

Fra Hillerød
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 61
Fra  Oilart.dk Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det muligt at se noget, som du har lavet? 

 Oilart.dk -Super flotte abstrakte malerier

Fra Århus
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 167
Fra  Illux.dk Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karina

Du kan prøve at sende et par eksempler til os, det kan være det passer i vores webshop sortiment, eller passer til nogle af vores stører kunder som eksempelvis de store møbelkæder.

Hvis du selv vil stå for salget kan vi producerer billederne for dig. Vi laver en del private lable arbejde, hvor vi producerer for andre  og sender ud i deres navn.

Venlig hilsen Nees - Business Development Engineer Medejer af Illux A/S, Elefantprint.dk og AntHouse Production.

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Oct 07
Indlæg ialt: 12
Fra  Rydendahl Mediegrafisk Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld forsinket svar. Jeg har endnu ikke kreeret noget "mainstream-agtigt" men kun individuelle collager på bestilling. Der ligger pt. tre stk. på min hjemmeside: http://www.rydendahl.net/personlige-billedcollager.html. Dertil har jeg brugt "teknikken" på flere bogudgivelser - forsider mv. samt på hjemmesider. Jeg har vedhæftet et enkelt billede af en bog.

Ideen er så ny at jeg endnu ikke er gået i gang - jeg vil helst udvikle et design der er skræddersyet til den målgruppe jeg henvender mig til og jeg vil gerne have tænkt mulige temaer ordentligt igennem før jeg går endeligt i gang.

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Oct 07
Indlæg ialt: 12
Fra  Rydendahl Mediegrafisk Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nees

Jeg har sendt dig en besked :-)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)