Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Intern linkstruktur

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer og klogehoveder ! :) 

jeg er ikke helt så meget inde i SEO, som jeg nok burde være.. Derfor har jeg sat mig for at gå lidt i krig med det og se om det ikke kan hjælpe mit site.

Jeg læste idag, og jeg citere fra:  http://emil-blucher.dk/blog/intern-linkstruktur/ (virker meget kompetent) 

"Du skal dog være opmærksom på en ting: du skal ikke linke fra din tekst til samme underside flere gange – det eneste du kan få ud af det er mindre overført linkjuice"

nu til mine spørgsmål:

udtrykket linkjuice fatter jeg ikke lige umiddelbart ? end ikke efter en google søgning. 

jeg har en idé til mit site som vil gøre at jeg linker til samme underside flere gange men fra forskellige sider. 

eksempel: 

site.com/xxx vil linke til site.com/zzz

men site.com/eee vil også linke til site.com/zzz 

altså to sider på mit site der linker til en anden side på mit site. 

Vil jeg af denne metode for "mindre overført linkjuice" ?? og dermed ikke få noget ud af det eventuelle arbejde? 

håber i forstår mine spørgsmål og ser frem til at hører fra jer.

på forhånd tak.

Nikolaj Andersen 

Fra Middelfart
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

NikolajAndersen:
udtrykket linkjuice fatter jeg ikke lige umiddelbart ? end ikke efter en google søgning. 

Linkjuice er den linksaft, som du for overført gennem et dofollow link. Denne video forklarer det meget godt: 

  (Tingen omkring nofollow virker ikke længere, så det skal du ikke spekulerer mere i)

NikolajAndersen:

site.com/xxx vil linke til site.com/zzz

men site.com/eee vil også linke til site.com/zzz 

altså to sider på mit site der linker til en anden side på mit site. 

Det skulle der ikke være noget problem i. Emil er skam meget kompetent, men jeg tror, at han mener, at man ikke bør linke til den samme side flere gange fra en side. 

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det Emil han siger er at linker du en gang til en URL i din tekst, så anden gang man linker til den samme URL, vil være værdi løst, da Google kun kigger på det første link til den underside.

Man kan dog trylle lidt med en grey-hat metode, men det vil jeg ikke komme ind på :D

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ville ellers være fedt med et godt Grey-hat trick til bedre linkjuice :-)

Vh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Så skulle du tilmelde dig mit nyheds-brev på SEOmaster.dk som snart kommer op ;)

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 04:33
Hvor mange stjerner giver du? :

NikolajAndersen:

"Du skal dog være opmærksom på en ting: du skal ikke linke fra din tekst til samme underside flere gange – det eneste du kan få ud af det er mindre overført linkjuice"

nu til mine spørgsmål:

udtrykket linkjuice fatter jeg ikke lige umiddelbart ? end ikke efter en google søgning. 

Nybegynderes forudsætninger er forskellige, men jeg er sikker på, at mange andre (inklusive mig selv) støder ind i den første barriere allerede ved det fagsprog der bruges. Der er så mange forkortelser og amerikanske slangagtige fagudtryk, at det ikke umiddelbart giver mening at læse en artikel, selv om den er skrevet på dansk. Vejen til Damascus er lang og stenet og der ligger en masse røvere på lur på strækningen.

Jeg har personligt taget konsekvensen og bestilt to Magento-shops hos et firma her på sitet. Når jeg tænker på hvor mange timer af mit efterhånden lange liv jeg har brugt på HTML, CSS, halvhjertede forsøg på at lære PhP o.s.v. må jeg sige, at min tid kan anvendes bedre, end til at sidde og fedte og alligevel aldrig komme frem til noget der er ordentlig optimeret.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

NikolajAndersen:
"Du skal dog være opmærksom på en ting: du skal ikke linke fra din tekst til samme underside flere gange – det eneste du kan få ud af det er mindre overført linkjuice"


Er du nu heeelt sikker på, der er tale om interne links i den forbindelse ?

Når du linker internt, er det normalt at linke til samme undersider rundt på sitet masser af gange.

F.eks. fra en top menu, der går igen på alle undersider.

Din interne linkstruktur (måden du linker i dine menuer og i teksterne) hjælper brugeren med at navigere rundt på dit site og gør det samme for Google.

Citatet kommer til sin ret, når der tales om links fra eksterne kilder. Frem for at inkluderer 2 ens links til dit site i en artikel (på et andet website), vil det være mere hensigtsmæssigt at linke til 2 forskellige undersider.

Hvis du vil analysere lidt på din nuværende interne linkstruktur, kan du køre en analyse på http://www.siteliner.com

Page power (intern linkstruktur)
Tallet 100 indikerer, at du linker internt fra alle undersider. Des lavere tal, des færre interne links.
De vigtigste undersider på dit site, bør have mange interne links.



17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Nikolaj

Ham forfatteren virker bestemt kompetent :)

Som de andre har været inde på, er linkjuice en betegnelse for den værdi som et link overfører i SEO-mæssig forstand. Links der er relevante som giver meget linkjuice er derfor at foretrække, ift. irelevante links som kun giver en beskeden mængde linkjuice.

Ift. citatet ovenfor, skal det tolkes sådan at du ikke skal lave flere 100% ens links på en og samme underside. Har du derfor en VVS-webshop og en side hvor du skriver om vaskemaskiner, skal du ikke lave et ens link til din underside om drypbakker, hver gang at du nævner ordet "drypbakke" i din vaskemaskinetekst. Du må hellere end gerne linke til din underside om drypbakker fra andre underside, eksempelvis fra en underside der handler om opvaskemaskiner. Alt i alt handler det derfor om at undlade at gentage de samme links i én og samme tekst, da dette er unaturligt og noget søgemaskinerne kan spotte. Dette er også forklaret i mit blogindlæg i det tekststykke som kommer lige efter citatet.

Et lille trick kan være at lave såkaldte HTML ankere i sine tekster. På den måde kan man nemlig henvise til samme underside, uden at det virker unaturligt. 

Jeg snakker meget mere om intern linkbuilding i min video om selvsamme emne på marketing.dk. Videoen er dog kun for betalte medlemmer, som har købt adgang til marketing.dk. Nu hvor du gerne ville have styr på nogle af de basale termer, så vil du dog kunne drage stor gavn af videoen med SEO begreber. Sidstnævnte video er helt gratis hvis du blot registrerer dig på sitet.

Håber at det var svar på dit spørgsmål - ellers må du bare sige til.

- Emil

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 02:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Blücher:

Et lille trick kan være at lave såkaldte HTML ankere i sine tekster. På den måde kan man nemlig henvise til samme underside, uden at det virker unaturligt. 

Kan du forklare hvad du mener med HTML ankere?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Saabye:

NikolajAndersen:
udtrykket linkjuice fatter jeg ikke lige umiddelbart ? end ikke efter en google søgning. 

Linkjuice er den linksaft, som du for overført gennem et dofollow link.

Der er nu ikke noget som go', gammeldags helt-nede-på-jorden-pædagogik. Du er hermed indstillet til "Modersmålsprisen 2014" Wink

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)