|
Kære alle Der er et sportstøjsmærke som jeg gerne vil sælge fra min webshop. Jeg har dog i mellemtiden fundet ud af, at der er en anden webshop der er eneforhandler i Norden af det pågældende mærke, men vedkommende er overhovedet ikke aktiv på det danske marked. Hvad skal jeg gøre? Min tanke er: 1. At skrive direkte til sportstøjsproducenten og høre, om det er korrekt at den anden webshop er eneforhandler i Norden. 2. Hvis dette er korrekt, enten høre producenten, om aftalen kan laves om, således at jeg bliver eneforhandler i DK eller høre eneforhandleren for Norden, om jeg må overtage det danske marked. 3. Hvis 2. ikke er muligt - importere sportstøjet fra eneforhandleren i UK. Dette må jeg vel godt? Da der således er tale om parallelimport. Er i enige i denne fremgangsmåde eller er der noget som jeg har misforstået? Med venlig hilsen Steen |
Steen Jørensen:1. At skrive direkte til sportstøjsproducenten og høre, om det er korrekt at den anden webshop er eneforhandler i Norden.
2. Hvis dette er korrekt, enten høre producenten, om aftalen kan laves om, således at jeg bliver eneforhandler i DK eller høre eneforhandleren for Norden, om jeg må overtage det danske marked.
Ja det lyder helt OK
Jeg ville tro at eneforhandler aftalen for UK forhandleren meget klart specificerer hvor han må sælge - det er jo hele ideen med eneforhandler aftaler, og han må derfor sikkert ikke, efter aftale med producenten sælge til DK hvor der jo er en anden eneforhandler. De kunne nok ikke forhindre dig I at købe det fra M&S/butikker i UK, men jeg vil tro eneforhandler aftalen er ganske klar på det områdeSteen Jørensen:3. Hvis 2. ikke er muligt - importere sportstøjet fra eneforhandleren i UK. Dette må jeg vel godt? Da der således er tale om parallelimport.
vh
Bliv gratis medlem