Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trække computer fra i regnskabet ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Dec 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi har en fysisk butik, vi har lige købt en ny computer til en værdi af 6189 kr.
+ 2 nye iPhone. Værdi også cirka 6000 kr stk

Kan jeg trække hele beløbet fra disse genstande eller kan vi reelt kun tage momsen fra ?

Iphonene vil også blive brugt privat

Hvis vi kan afskrive, så skær det venligst ud i pap, for jeg har ikke et gram indsigt i hvad og hvor meget ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:46

computer - ja da det er under 12.300 så er det straksafskrivning og dermed bare en udgift under småanskaffelser. Samme med de to Iphone

Momsen derimod skal deles i firmadel og privat. Bruges computeren kun i butikken til forretningsbrug er det så hele momsen ja, Iphones skal så dels i forhold til hvordan i bruger dem, kunne være 50/50 . samme med abonnementet
De der har telefonerne skal så betale skat af fri telefon ved at tage 2.500 kr ind som indtægt personligt - værdi af fri telefon

Når du ligefrem skriver I ikke har en dyt forstand på afskrivning og jo heller ikke virker til at ha det med moms, så vil jeg i lyset af jeres fysiske butik opfordre jer til at finde en økonomikyndig som kan guide jeres vej, ellers kan I lave mange fejl der vil give bøvl med skat, og det er langt billigere at få det rigtigt fra starten, end at skulle rette op på en gang rod

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 17:49
Mener bestemt ikke momsen skal deles når i bliver beskattet fri telefon :)

Enig med småanskaffelserne.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:59

lad høre i andre - hvis det er med beskatning af fri telefon er det så hele momsen på virksomheden (modsat alt andet som jo skal dele momsen hvis det er delt privat/virksomheds brug)
Det at der jo er skat på - har det med momsen at gøre så den ikke skal deles - vil gerne blive klogere
vh

computerene er vi vel ikke i tvivl om skal dels hvis den deles privat/firma da der jo i alle fald ikke er skat - men telefonen? Lyder vel rimeligt - at den ikke skal ha delt moms når den er med skat

Tilmeldt 12. Dec 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 19:18

Pt trækker vi ikke abonnementet fra i virksomheden.

Men dvs vi kan trække computeren og de 2 iphones fulde beløb fra ? Og hvad gør jeg med momsen ?

Computeren bruges kun i virksomheden

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

momsen på computeren er jo klar - deler i privat del og firma del - telefonen så jo mindre klar, så en anden må melde ud om I ikke også der skal dele momsen privat og firma eller man slipper når man betaler skat af fri telefon

MEN - jeg ville da sige enten eller - I kan ikke købe telefonen og slippe for skat af fri telefon ved selv at betale abonnementet, det er en pakke - så da I skal betale skat af fri telefon skal I da lade firmaet betale abonnement - eller I skal holde telefonen helt ude af firmaet og slippe for skatten af fri telefon og så har I jo løst moms spørgsmålet som vi dog venter en anden lige vil svare sikkert på - men som jeg læser det her http://www.tax.dk/jv/cc/C_C_2_1_4_4_1.htm lidt nede  nemlig:7

Bemærk

Der beregnes ikke moms af de 2.500 kr., som er en sats, og den selvstændige har kun delvis fradragsret for momsen af den faktiske udgift. Se ML § 38, stk. 2 og momsvejledningen afsnit J.2.1.1.

Den del af momsen, der ikke kan fratrækkes efter momsloven, kan fratrækkes som driftsudgift efter SL § 6, stk. 1, litra a.

og selve ML § 38 er her og taler jo om telefon og ikke noget med at der er undtagelse grundet skat af fri telefon http://www.tax.dk/lv/moms/J_2_1_2.htm

Det ville jeg se som at momsen trods beskatningen stadigt skal deles i privat og firma del. Nextman?

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:52

Cookie - John Hannover:
Det ville jeg se som at momsen trods beskatningen stadigt skal deles i privat og firma del.

Enig!

/Henrik

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)