Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afbetaling på en ydelsesvare. Har du gode råd?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 346
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Fik en tanke om afbetaling på en/gentagne ydelser i min koncept. Dog aner jeg intet om afbetaling (ud over at ha prøvet det personligt).

Ved du noget om afbetaling, så har jeg brug for din hjælp eller gode råd Person

Min tanke:
Kunde får ydelse fra mig, koster pt. 600 kr. pr. time
Pt. betaler kunder efter endt ydelse, og bestiller en ny tid.

Der er en del kunder, som ikke har råd til regelmæssigt terapi. Det bliver så spredt ud over længere tid end hvad godt kan være. Ligesom nogle kun har råd til en gang pr. måned eller hver anden måned.
1 x pr. uge = 2600 pr. måned er også en del penge. Især hvis man er sygemeldt eller er røget ned på den sociale/økonomiske rangstie pga. sit problem.

Hvad med at kunde kan starte i terapi og betale fast beløb pr. måned, som så betales efter endt terapi forløb indtil det hele er afbetalt.

På den måde er det en win/win for alle.

Min ind er ikke at skulle tjene på renter osv osv, men lave det helt omkostningsfrit. (jeg tjener på terapien).
Udsætter jeg mig selv for stor risiko?
Hvem, hvad, hvor?

Jeg vil være super glad for nogle input til min tanke.

/Kimse

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:10

ja vist udsætter du dig da for en stor risiko - og kan skulle trække folk gennem inkasso (sørg for klare skriftlige aftaler)
Hvis der skal være en god tanke i det så skal det vel ud over at hjælpe andre være, at du får flere kunder og dermed tjener mere, selv om visse ikke betaler
vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 17:19

Tak :)

Ja, skriftlig aftale vil være en god ide. Hvis jeg vælger det her, kan vil jeg få en til at udforme en aftale for mig.

Hmm, hvor mange løber mon for sådan en aftale. Mon der er nogle risiko tal på sådan noget her?

Den gode tanke er:
en del ikke har råd. Dem vil jeg gerne hjælpe og arbejder ikke med klienter gratis (de får meget andet gratis, men ikke 1-til-1 terapi)
Med ideen vil en stor del ha fjernet den økonomiske barriere.

Jeg får flere kunder (godt nok er jeg tæt på loftet over hvor mange flere jeg kan håndtere..). Dog har jeg plads til flere telefon/Skype kunder, så her er der muligheder.

/Kimse

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 17:31

Jeg synes, det lyder som en god ide. Vi bruger det selv og er glade for det.

Vi laver den aftale med kunden, at betaler han efter aftale, afdrag efter afdrag, måned efter måned, så løber der ikke renter eller gebyrer på.

Man bør jo gøre det skriftligt, men jeg har faktisk også gode erfaringer med et godt, gammeldags håndtryk på det.

Alle vinder på det, hvis aftalen holdes, så jeg synes, det er en fin vej at gå. Især når du ikke har en masse materialeomkostninger og dermed penge ude at svømme.

Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 10:35

Birte: Tak for responsen.

Det har givet mig blod på tanden og har ført til flg. opslag på Facebook.

---------------------------------------------------------------------------------
ANGSTBEHANDLING
Start i angstbehandling for 600 kr. om måneden!
Betal i rater!

HAR DET HER INTERESSE?
Lad mig høre din mening, inden jeg fører ideen ud i livet.
Min tanke er, at den økonomiske barriere for at få angstbehandling nu er minimal med ratebetaling.
Nu kan de fleste være med.

Ideen er:
1. Du får angstbehandling.
2. Du kan få op til 2 timer angstbehandling pr. uge.
3. Du kan få kredit på op til 24 timer i alt.
4. Du bestemmer selv hvor mange timer du ønsker.
4. Du betaler månedlige rate på kr. 600.-
5. Du forsætter med at betale den månedlige rate på kr. 600.- indtil de modtagne timers angstbehandling er betalt.

Der er ingen omkostninger forbundet med ratebetaling.
Der er ingen gebyrer, renter eller andet - heller ikke noget med småt. Du betaler kun taksten for angstbehandling på kr. 600.- pr. time.

Hvad sys du om ideen?
Nogle kommentarer?
Andet?

Med ønske om at andre også kan komme ud af angsten.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:54

synes du skulle skrive hvad f.eks. 2 timer om ugen rent faktisk koster, så man ved, at man f.eks. skal behandles i 2 mdr = 16 timer a ? 500 kr = 8.000 kr, som betales med den aftalte rate - f.eks 600 kr i xx måneder

Mere for at give kunden en ide om hvad en "typisk" angsbehandling har for tidsforløb og samlet omkostning - ELLER i alle fald skrive, at ved starten af behandlingen giver overslag over den samlede pris for et forløb

Du kunne nok også tilbyde 1/2 times start konsultation hvor du kortlægger behov og anslår samlet tid og pris - som man kunne hoppe fra, hvis man fandt det for dyrt - og hvis man startede, så lade det være enten gratis med den halve time eller tage den med ind i det samlede. Det ville nok gøre flere trygge ved at tage kontakten
god vind med det
John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 12:10

God ide at give et overblik over hvad det økonomisk kan betyde, og hvor lang tid der evt. skal betales over. At give nogle eksempler på det.

Det er ikke muligt at angive et typisk overslag over tiden det taget. Det er så forskellige at der ingen hale er i det. Jeg taler med klienten fra gang til gang om hvordan det går med behandlingen. Om den virker eller om der skal andet til. Nogle klienter har et meget "langsomt" forløb, andre er ude efter 8 sessioner, og andre igen kan jeg kun hjælpe halvejs ud af deres angst.

Der er ingen hale i at tilbyde en halv times som start. Da første time gør allerede angsten mindre (ved, det er stort sagt, men sådan forløber det normalt..). Bare det at klienten er kommet i gang. Det kan ha en stor betydning.
I første time kan jeg godt få en fornemmelse at om det her kunne være et længere forløb, og for ikke at gøre den her tråd indviklet, så er det ikke altid hensigtsmæssigt at sige det som start. Mod, kraft, styrke og tro er i forvejen i bund!

Min ide er at tage det som det kommer. At tage det fra time til time og se på udviklingen som jeg plejer, samtidigt med at tale med klienten om den her økonomiske gæld som vokser i takt med flere timer.

Tak for input :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)