Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start en Investeringsselskab HJLÆP

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 13
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 06:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hvordan kan man starte sådan et firma hvilken krav er der til dette projekt
Har fundet navn til mit ''firma'' :) men håber i kan hjælpe :)



Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Du etablerer et selskab og så er du kørende. Der er ikke andre krav end hvad du selv stiller. Du skriver jeg ikke meget om hvad du nærmere vil, så det er svært at kommentere. Du skal nok overveje om du ved nok om investering. Du skal nok også overveje og præcisere hvilken strategi, du ønsker at arbejde udfra.

Jakob

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

først og fremmest vil det være godt at vide hvorfor du vil starte et selskab til investering rent faktisk. På mange måder er der større skattefordele privat, men som nævnt, dine begrundelser og typen af investeringer er vigtige, for der kan bestemt også være grunde til at ville i virksomhedsregi

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke bare starte et investeringsselskab. Du nød til ay fortælle hvor mange ejere i er. I kan risikere at komme under Finanstilsynets regler - hvilket i ikke ønsker.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det er derfor det er vigtigt at hvide hvad DU trådstarter mener med "investeringsselskab". Det kræver jo ikke finanstilsynets indblanding hvis det er dine egne private investeringer du vil varetage gennem et selskab som så jo kan beskrives investeringsselskab - men mener du et selskab der varetager og forvalter 3. parts "fremmedes" investeringer, så er vejen lang.

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Inden der er en masse, der kaster sig ud i diskussion og hvis-er når vi taler investeringsselskaber. Finanstilsynet interesserer sig ikke for investeringsselskaber. Der rodes - som så ofte - rundt i begreber og der er nogle, omtaler børsmæglerselskaber som investeringsselskaber. Det er 2 vidt forskellige ting. Hvis et selskab handler på vegne af kunder, hvor selskabet modtager indskud fra kunder, der køber og sælger værdipapirer og kunden ender med at få afregnet avancen, så taler vi børsmæglerselskab og det skal godkendes og er under tilsyn af Finanstilsynet.

Et investeringsselskab er et privat selskab, der investerer sine penge i hvad de nu vil. Hvordan selskabet har fået pengene er lige meget. Det kan være selskabskapital (egenkapital) eller lånekapital eks. fra de, der gerne vil låne penge til selskabet. At kunder låner penge til selskabet, der så investerer pengene gør det alene til et selskab, der har lånt nogle penge og det er lige meget som selskabet så køber og sælger knappenåle eller værdipapirer.

Etablering af et børsmæglerselskab kræver rigtig meget (du kan evt. se på Finanstilsynets hjemmeside) mens et investeringsselskab (som tidligere nævnt) "bare" er at etablere et selskab. Hvad du så foretager dig i selskabet er helt op til dig selv.

Hvis man er en gruppe mennesker, der gerne vil investere nogle og gerne vil samle i en pulje for at have flere og dermed kunne risikosprede noget mere kan det også være interessant at stifte en investeringsforening. Det er egentlig kun at etablere en forening (som en hvilken helst anden forening) og så gå i krig. Man kan faktisk på biblioteket finde bøger om hvordan man gør.

/Jakob

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob jeg må desværre sige du ikke helt har ret.

Skat har også en definition der skal tænkes på ! :).

Desuden virker foreningen ikke som du skriver - det handler om deltagere.

Og jo har lige Haft en praktisk case om det med en super dygtig sr.

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Next.man:

Jakob jeg må desværre sige du ikke helt har ret.

Skat har også en definition der skal tænkes på ! :).

Desuden virker foreningen ikke som du skriver - det handler om deltagere.

Og jo har lige Haft en praktisk case om det med en super dygtig sr.

Du må gerne uddybe, hvad du mener med at skat også har en definition.

Jeg forstår heller ikke hvad du mener med at en forening handler om deltagere. Det må du også gerne uddybe.

 

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemstillingen opstår i, hvem beskatningen skal påfalde :).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mente og mener vel, det er ret klart. Hvis man med investeringsselskab mener et selskab der investerer selskabet/ejerens egne midler, så kræves der ikke finanstilsyn indblandet og skatte følger selskabet

Hvis dette selskab selv står for investeringerne og ex låner penge af 3. mand mod at gi ham en rente - evt reguleret efter gevinst - så er det stadigt selskabet egne penge - selskabet der skylder og selskabet der investerer og selskabet der får gevinsten af investeringen - og dermed som udgangspunkt skatten skatten - lånet de har fået fra investor betales tilbage på normale lånevilkår med aftalt rente - og den rente er renteudgift i selskabet og indtægt hos investor, men jeg mener ikke finanstilsyn har spor med det at gøre, for det er KUN selskabet der har rådighed over investeringerne og långiver er bare långiver til selskabet med risiko for at miste sin penge på selve lånet og ikke direkte knyttet til den enkelte investering selskaber måtte foretage for det lån

Hvis de derimod skal investere så det er 3. part der får rente/udbytte/kursgevinst direkte - og selskabet bare er depot stiller - så bliver det en type børsmægler virksomhed. Der er store krav fra finanstilsynet og skatten påhviler 3. parten som har hele gevinsten - og kun ex provision/kurtage osv. vedrører selskabet egen beskatning sammen med driften-

Begge dele kan fint kaldes investeringsselskab og brancheregistreres som finansielt vil jeg mene, så vi mangler trådstarter til at fortælle hvad han har planer om

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)