Hej Aminoer. Jeg er en del af et team der har en masse frivillige på Roskilde Festival. Vi har ca. 400 frivillige og for, at sikre at de kommer til deres vagter har vi et depositum de indbetaler. Traditionelt har det været gennem overførsel til vores forenings konto. Dette medføre desværre, at en del melder fra da de syntes 1000 er meget at ligge for frivilligt arbejde. Derfor kunne vi godt tænke os at arbejde med nogle alternative løsninger. Det skal siges, at vi er igang med at lave ny hjemmeside og derfor har vi tænkt over at havde en kortløsning. Jeg kan forstå er der ligesom er 2 mulige løsninger: 1. Medarbejderen indtaster kortoplysninger og vi reservere beløbet på kontoen. (Har talt med Nets og de siger at man skal fornye reservationen en gang om ugen?). Vil beløbet stadig være disponibelt på deres konto? Nogle melder sig til ret tidligt og derfor kan der være tale om flere måneder inden Roskilde Festivallen er færdig.
Hvilken løsning er den bedste? og er der alternativt andre løsninger? Jeg håber i vil hjælpe derude :-) Hilsen Christen |
Min kæreste var frivillig dette år, og skulle inden festivallen skrive under på - at hvis hun ikke mødte op til hendes vagter, ville hun skulle betale 2x festivalsindgang. Altså lige godt små 4.000 kr. i "gebyr" for ikke at møde op.
Så det er også en måde at gøre det på! Jeg troede faktisk det var sådan alle de frivillige organisationer gør?