Først lige det åbenlyse : Ingen kunder = ingen penge. Jeg vil da gerne have flere kunder, men jeg er ikke god til at sælge og da slet ikke til at finde kunderne. - Jeg tror de gemmer sig i et kaninhul. Derfor har jeg brug for én som kan ringe rundt og få landet aftaler og dermed få tilladelse til at jeg kan sende tilbud til dem på email. Jeg talte med det lokale jobcenter og det vil da helst sælge en stilling med fast timetal, men jeg er ikke sikker på at det er vejen frem for os. MEN... hvis nu jeg gerne vil hyre en til jobbet, men hvor lønnen kun er provision, hvor der aflønnes efter følgende princip? 1) hver aftale om et tilbud - sats 1 2) hver underskreven kontrakt - sats 2 Er det overhovedet muligt? Eller skal jeg gå en helt anden vej og finde et telemarketing firma til det? - men hvor sikrer jeg mig at de ikke er "hajer". |
Hej Andam,
Det korte svar er ja det er muligt.
Det lange svar er at du skal sætte dig i din salgs-agents sted "hvad ville få mig til at sige ja... til en løn der kunne være 0 kroner?"
Hvis du skal have nogen med på den.... så skal du ud med en kickass provisions % til sælger, du kan enda overveje at tilbyde det sådan at det går i nul for dig første år. Altså så tæt på 100% du kan komme, dine udgifter og egne timer taget i betragtning.
Det er næsten umuligt for dig at sikre at de ikke er "hajer" her er du nok nødt til at gå med din mave-fornemmelse... Men er du ude og lede efter en der er "sulten" efter en høj løn... er en "haj" ikke det værste du kan få fat i.... så fremt du sikrer dig at han ikke lover dine kunder noget du ikke kan holde.
Med venlig hilsen
Peter