Jeg håber at kunne få jeres hjælp med dataindsamlingen til mit speciale. Det handler om sundhed med særligt fokus på fødevaremærker. Det tager 10-15 minutter at besvare. Vær opmærksom på at den første halvdel - ifølge tickeren - er den længste, så der er ingen grund til at stoppe halvvejs, hvis I går i gang. Det betyder naturligvis rigtig meget for mig at få mange svar.
Allerede på den første side tilkendegav jeg, at de fleste mærker er mig ubekendt. Ikke desto mindre optræder de igen på alle de næstfølgende sider og derfor savner jeg at kunne sætte prik i "Ved ikke". I frustration over dette, afbrød jeg undersøgelsen.
Ja der mangler ved ikke. Jeg synes også der var rigtigt mange ting som der blev spurgt om flere gange bare på en anden måde. Jeg gennemførte dog undersøgelsen :)
OK. Meningen er at du skal sætte prikken i den svarmulighed der passer bedst. For at få bedst mulig data er jeg nødt til at have mulighederne som de er. Du kan fx godt forstå fairtrade-mærket ved at læse det, selvom man ikke har set det. Eller sætte krydset i at man fx ikke stoler på et mærke i stedet for ved ikke - det er et spørgsmål om at flytte prikken over i uenig i stedet for ved ikke. Hvorfor skulle man stole på et mærke man ikke kender - eller hvorfor være i tvivl med en ved ikke?
Der er desværre ikke nogle af spørgsmålene jeg kan undvære for at kunne løse min problemstilling. Der er heller ikke to ens spørgsmål, men jeg forstår at det kan virke lidt sådan - samt lidt tungt i starten af undersøgelsen.