Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Livet som sælger - Fordele og ulemper

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Danmark
Tilmeldt 12. Oct 12
Indlæg ialt: 261
Fra  Click In Dandele Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Sad her og tænkte på hvordan "livet" som sælger egentlig er? Måske er der tidligere eller nuværende sælgere, der kan komme med fordele og ulemper ved at være sælger.
Jeg vil tro at det er fedt, pga. Der er mange mål og resultater man skal opnå, for at være i det game.

Og hvad med hensyn til jobs, er det svært at finde i den branche?

På forhånd tak!

/Martin

Fra københavn
Tilmeldt 16. Oct 12
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 01:02

Hej Martin jeg har bruge for en salger til mit rengørings firma vis der til dig kontakt mig på e mail serpilgenc@live.dk

Fra Danmark
Tilmeldt 12. Oct 12
Indlæg ialt: 261
Fra  Click In Dandele Skrevet kl. 12:51

Jeg er ikke selv sælger :-)

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 14:48

Hey Martin.

Jeg har aldrig rigtig selv været sælger, men har et par stykker ansat på nuværende tidspunkt. Nu skriver jeg så 'rigtig', og det er egentlig fordi, at som selvstændig er man vel altid sælger?

Du skal overbevise banken om at du må låne penge, at dine leverandører skal give dig kredit og at pressen skal skrive om dig. Og når du kommer hjem skal kæresten overtales til at lidt arbejde i sofaen, er bedre end at tage i biografen :)

Men hvis du hentyder til at være hardcore sælger, så er der gode og dårlige ting ved jobbet som jer ser det.

Gode ting

Målbart om det går godt eller skidt
Konkrete faste arbejdsopgaver
Man kan bruge det i alle jobs, stortset

Dårlige ting
Det kan være stressende ikke at nå sine mål
Det er fysisk hårdt krævende, at skulle være 'på' hele dagen

Om der altid er job, kommer an på hvor dygtig du er. Det er ligesom med udviklere. Du ser ALDRIG gode sælgere eller gode udviklere, gå ledige. Dem vil der altid være brug for.

Vi har selv søgt kompetente sælgere til Trademen.dk i lang tid, og jeg synes det er svært at finde. Vi har fundet to som vi nok ansætter, men det har også taget et stykke tid.

Tror iøvrigt min partner Kristian Mølgård gerne vil uddybe nogle af tingene, du kan evt. give ham et kald hvis du vil høre mere. Kristians nummer står inde på Trademen :)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 15:05

Jeg tror der er sindssyg meget at lære som sælgere og tror de fleste kunne have godt af at prøve det.

Jeg er selv undervejs til at blive fuldtidssælger og skal kører rundt og sparke døre ind hele dagen. Det er meget ude af min komfort zone, men jeg glæder mig meget til udfordringen, og gør det for at lære og skabe et godt netværk.

Fra Fredericia
Tilmeldt 4. Mar 13
Indlæg ialt: 32
Fra  Sell IT Skrevet kl. 12:54

Hej Martin

Sjovt spørgsmål, som kan være svært at svare på, selv for os "fuldblods" sælgere. 

Der er overordnet set, to typer salgsprofiler (meget groft ssagt); Huntere og Farmere. En hunter er typisk en sælger som sparker døren ind til nye kunder. Fokus er altså på Newbiz. En Farmer er typisk en sælger som plejer eksisterende kunder eller større potentielle projektkunder og sælger gennem den relation, der langsomt bygges op over tid.

De fleste sælgere råder over et "mix" af de ovenstående profiler. Telefonsælgere er typisk huntere og Account Managers er typisk farmere. Men igen, det er en meget forenklet beskrivelse.

Mine egne erfaringer som sælger kan koncentreres til følgende punkter:

Generelt: Frihed under ansvar. OG jo større frihed, jo større ansvar

Psykologisk indsigt: er et must, du møder mange forskellige typer virksomheder, beslutningstagere og problemstillinger. Desuden kan du risikere at folk har helt forskellige interesser og agendaer indenfor samme virksomhed.

Robust psyke: Som sælger har du oftest et budget, der skal nåes. Lykkedes det ikke, er det kontant afregning på din løn. Så man skal tro på, at man vil lykkedes, og i perioder uden ordrer være robust nok til ikke at "gå ned" og miste troen

For den rigtige type, kan sælgerjobbet helt sikkert være både udfordrende og lærerigt. I modsætning til hvad mange desværre tror, handler det dog først og fremmest om at have de rigtige værktøjer og en særdeles struktureret tilgang. Salg er en profession, der skal læres. Med talent alene kommer man bare ikke langt.

Det var lidt tanker om emnet fra mig, håber du kan bruge det ;-)

Mvh. Anders

Sell IT 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)