Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan du navngive denne programmeringsart ? For nørder.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 21. May 13
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej gutter - og gut-inder.

Er der nogen der ved, hvad jeg skal lede efter af kompetencer, hvis jeg kunne tænke mig at få udviklet:

Et stykke slutbrugersoftware i et brugbart og pædagogisk UI som på basis af tal- og skriftdata fra for eksempel to kolonner/rækker i Excel kan skabe en levende animation af tendensen i disse datas udvikling over passeret tid ?

Se vedhæftede billede som er fra Zopims chatmodul, som i en betaversion live viser brugeres bevægelser på din hjemmeside med en del variable.

Det her software skal udvikles til virksomheds- og privatøkonomiske formål - nærmere bestemt at visualisere økonomiske tendenser . Jeg håber nogen bare kan fortælle mig hvilket sprog programmet taler :) Og hvis der sidder en supernørd, som ikke har noget at lave de næste par måneder, så hører jeg gerne fra dig.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

CMTrading:
Jeg håber nogen bare kan fortælle mig hvilket sprog programmet taler :)

Sproget er sekundær. Det vigtigste er at du finder en programmør der kan lave det. Så kan han kode det i det sprog som han mestre.

Tilmeldt 21. May 13
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar -

Med mit ringe kendskab antog jeg blot at det skulle laves i et eller andet helt bestemt javascript eller lignende.

Tak for tippet :-)

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 93
Fra  Peacock Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig er sproget underordnet. Men ændre ik på enkelte sprog er "lettere" at data extracte fra

Peacock.nu

Tilmeldt 21. May 13
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til dig også !

Fra København
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  Mogenshoj.dk Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

CMTrading:
Et stykke slutbrugersoftware i et brugbart og pædagogisk UI som på basis af tal- og skriftdata fra for eksempel to kolonner/rækker i Excel kan skabe en levende animation af tendensen i disse datas udvikling over passeret tid ?

Hvis det skal være en 'levende animation' skal man nok ud i javascript (eller evt. Flash). Der findes en del frameworks til visualiseringer. Udtræk af Excel data gøres i et backend sprog, det er i princippet underordnet hvilket der er tale om.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 21. May 13
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Et godt gæt ville være en kombination af jQuery og AJAX.

Tilmeldt 21. May 13
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Mastrup:
Et godt gæt ville være en kombination af jQuery og AJAX.

Endnu mere tak til dig- jeg er i mellemtiden kommet frem til det samme svar via et engelsk forum :-)

Fra København
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  Mogenshoj.dk Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Mastrup:
Et godt gæt ville være en kombination af jQuery og AJAX.

Man kan ikke manipulere grafik med jQuery, og ajax er bruges til kommunikation mellem front- og backend. De ting bruges til at lave websitet, men ikke til at lave visualiseringen.

F.eks. processingjs eller D3.js kan bruges til at lave visualiseringer.

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. Jan 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

CMTrading:
Er der nogen der ved, hvad jeg skal lede efter af kompetencer, hvis jeg kunne tænke mig at få udviklet:

Du bliver nød til at opdelen opgaven i to. Data opbevaring og logik (backend) og en klient som visualisere din data (frontend). Sprogene er som sagt underordnet eller afhængigt af klienten. I en browser (hjemmeside) vil det sandsynligvis blive noget Javscript og Ajax. Der findes bla. et godt Javascript bibliotek der hedder http://d3js.org/. Men en klient kunne jo også være en app (iPhone, Android). Backenden kan bygges i mange forskellige sprog. PHP, Ruby, ASP osv. Det vigtigste i min optik er at du får bygget et godt API som dine klienter kan hente og skrive data til. Visualiseringerne er krymmel på toppen :)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)