Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der et sted, hvor man kan undersøge om den vare man vil sælge, er lovlig at sælge i Danmark?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jan 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, jeg står og skal til at starte en webshop, hvor jeg har fundet et marked, der ikke er særlig godt dækket, men de produkter, jeg vil sælge, ved jeg ikke om er lovlige at sælge.... 

Det er ikke kopivarer.

Er der en side/sted, hvor man kan undersøge om sine vare/produkter er tilladt at sælge i Danmark?

Siden markedet ikke er særligt booket ved jeg ikke, om det er fordi det er ulovligt, at sælge i Danmark. Jeg prøver ikke på at snyde på nogen måde.

- Søren

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 20:53

Vi bliver nødt til at vide hvilken produkt kategori det er. Hvis det er fødevarer er der et regelsæt, hvis det er biler et andet osv.

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:54

Hej Søren!

Jeg kender ikke nogen side som kan fortælle dig om produkterne er lovlige!

Men du kan skive, hvad det er for nogen produkter det er og så kan det være at der er nogen kloge hoveder der kan give dig et brugbart svar!

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 21:49

Hej Søren,

Det vil være meget nemmere at hjælpe dig, hvis du skriver, hvad dit produkt er, eller hvilken produktkategori produktet hører til.

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen

.
Tilmeldt 28. Jan 13
Skrevet kl. 12:04

Tænker på digitalt materiale, som CD Keys og andet digitalt materiale. Ordbøger osv, er det lovligt, at sælge CDkoder til det i Danmark også spil for den sags skyld?

Eller bryder man med nogle regler?

Tilmeldt 28. Jan 13
Skrevet kl. 15:50
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:09

det er naturligvis ikke lovligt hvis det er crackede koder og det er jo typisk mange disse CD koder man kan kæbe på nette hos andre end producenten.
Der er ikke et sted du kan se det men du kan jo bare høre den der har rettigheden - enten til ordbogen, et spil eller anden software, om du frit kan sælge CD koder med reference til der du køber den fra eller med kopi som eksempel på sådanne koder til dem, så får du besked om det er lovligt eller ej generelt
Det er altid ulovligt at sælge noget med ikke har rettigheden til, så din opgave er, at finde ud af om du erhverver den rettighed der du køber dem, og da du ikke kan være sikker på sælger, ja så må du spørge de som klart har rettigheden i alle fald
vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)