Jeg har en lille web-shop (www.keepsailing.dk) hvor jeg har købt trafik fra Google Adwords. Der kunne jeg se i min web-shop at de klik jeg betalte for også passede med besøgende fra google på shoppen, alt sammen fint. Meeen det er jo temmelig dyrt, så jeg tænkte at jeg ville prøve Facebook annoncer i stedet.
Jeg oprettede derfor en Facebook kampagne/annonce i dag og har indtil videre betalt for 7 klik, men der er kun en enkelt besøgende fra Facebook.com i dag (bortset fra det besøg der blev udløst da jeg oprettede annoncen).
Er der noget jeg overser, eller er der ikke sammenhæng mellem det antal klik man betaler for på facebook og så faktiske klik? Så hjælper det jo ikke meget at klikprisen (i dette tilfælde) er det halve af Adwords!
Hmm det ville være lidt påfaldende at trackeren ikke fanger facebook besøg men fint alle google besøg. Trackingen er den del af selve shopsystemet så har ingen "custom-code" til det.
ad 2. lidt det samme som 1'eren, det er almindeligt link der ligger på fb annoncen så det burde vel ikke blive behandlet som en pop-up?