Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fusker Facebook med klik?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Har brug for lidt ekspert input her fra :-)

Jeg har en lille web-shop (www.keepsailing.dk) hvor jeg har købt trafik fra Google Adwords. Der kunne jeg se i min web-shop at de klik jeg betalte for også passede med besøgende fra google på shoppen, alt sammen fint. Meeen det er jo temmelig dyrt, så jeg tænkte at jeg ville prøve Facebook annoncer i stedet.

Jeg oprettede derfor en Facebook kampagne/annonce i dag og har indtil videre betalt for 7 klik, men der er kun en enkelt besøgende fra Facebook.com i dag (bortset fra det besøg der blev udløst da jeg oprettede annoncen).

Er der noget jeg overser, eller er der ikke sammenhæng mellem det antal klik man betaler for på facebook og så faktiske klik?
Så hjælper det jo ikke meget at klikprisen (i dette tilfælde) er det halve af Adwords! 

Fra Korsør
Tilmeldt 29. May 13
Indlæg ialt: 200
Fra  Codex Design Skrevet kl. 19:42

2 gæt ville være:

1. Besøgende smuttet før din tracker fangede ham, har du statistik i footer feks.?

2. Besøgende har pop up blocker, så da han klikkede, blev siden lukket med det samme, kan det lade sig gøre?

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 19:48

Hmm det ville være lidt påfaldende at trackeren ikke fanger facebook besøg men fint alle google besøg.
Trackingen er den del af selve shopsystemet så har ingen "custom-code" til det.

ad 2. lidt det samme som 1'eren, det er almindeligt link der ligger på fb annoncen så det burde vel ikke blive behandlet som en pop-up? Tongue Tied 

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 19:52

Jesper Hansen:

Trackingen er den del af selve shopsystemet så har ingen "custom-code" til det.

Ved du hvordan trackingen måler? Er du sikker på at den f.eks. måler besøg under; X-varighed, X-sider vist etc.?

Prøv at installer et andet tracking f.eks. Google Analytics og se om du kan registrere en forskel. 

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 22:02
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)