Jeg håber i kan holde varmen i dag (24 lumre grader her). De af jer, der har en Twitter Profil, og faktisk får den brugt .. Hvad synes i fanger jer på Twitter? Hvilke slags indlæg gider i bruge krudt på at give en respons på? Man kan jo sige at det i den grad er billeder og videoer der fanger på Facebook. Men hvad er det så på Twitter? For pladsen til et indlæg er jo meget begrænset. Hvad med firmaprofiler derinde? Kan i skabe aktivitet på jeres egen firmaprofil ? Giv endelig jeres mening til kende om Twitter - Er det for kedeligt at bruge tid på, eller hvad får i egentlig tiden til at gå med derinde? De bedste sommerhilsner |
Hej Kathrine!
Det er en spændende ting. I dag kaster mange virksomheder sig hovedløst ud i de sociale medier, for "man skal da have Twitter, Instagram, Facebook, Pinterest etc". Mange tænker ikke over, om mediet egentlig passer ind i strategien.
Personligt har jeg stor glæde af twitter på det personlige plan, men mest til at finde inspiration fra personer jeg deler interesser med. Tit kan man finde en spændende artikel eller høre om sjove opdagelser, som ikke altid bliver delt på Facebook.
Mht. virksomheder på Twitter, er det meget forskelligt hvor godt de tager sig ud. Mange får kun lige oprettet profilen, og så ved de ikke hvad de skal stille op med den. Jeg har positive erfaringer med de virksomheder, som ved, at deres kunder er på Twitter. Så giver det mening. Derudover er der en del virksomheder (primært udenlandske) som har fat i den lange ende mht. support via Twitter. Det går hurtigt og er effektivt.
Derfor: Er dine kunder på Twitter? Er der noget værdi i at bruge det overhovedet? Der er trods alt ikke mange danskere på Twitter endnu.
/Jonas