Jeg har en udfordrende opgave, som jeg godt kunne tænke mig at høre netop dit input om. Lidt om mig: Jeg har igennem mange år drevet erhvervsmæssig handel med salg af brugte ting. Jeg har spredt min forretning, så jeg ridder på mange heste, for at hindre min sårbarhed/optimere mit salg ved at sælge fra forskellige destinationer – byer, markeder og internettet. Ligeledes indeholder mit varesortiment varer med priser fra 5,- og opefter for at imødekomme forskellige forbrugergrupper. Jeg har evner som omstillingsparathed, iderighed, og fightervilje. Jeg er reel og har et højt serviceniveau. Jeg har etableret mig, så mine privatudgifter nærved kan sidestilles med en SU studerendes. Jeg har ingen gæld. Ligeledes holder jeg mine erhvervsmæssige driftsudgifter på et meget lavt plan. Pt. er højeste udgiftspost min revisor. Fakta: Igennem en længere årrække er det blevet muligt for alle og enhver på 24 timers basis at drive forretning indenfor min branche. Antaget sælger 10 % retsmæssigt privat, 10 % retsmæssigt erhvervsmæssigt og 80 % ”kald det hvad du vil”. Dette giver en særdeles konkurrenceforvridende effekt. Flere og flere forbrugere ønsker at handle discount. Jeg kender de erhvervsmæssige markedspriser, og har en bred viden om vareemnerne. Jeg er villig til at indskyde blandede varer for indkøbspris 100.000,- i udfordringen. Udfordring: Hvilken tiltag kan jeg gøre, for at opnå højere salg end konkurrenten? |
Udvid markedspladsen.
Gå på ebay og sælg varerne globalt.
Du ved jo hvad du har fat i, du kan prissætte og beskrive.