Jeg har aldrig rigtig fået nyhedsbreve til at fungere på mine hjemmesider. Nu ville jeg så for en gangs skyld sætte mig ned og få skidtet til at fungere. Jeg har fået en MailChimp sign-up form ind på min side, men når jeg prøver at tilmelde mig med en test-email, så kommer jeg over på en Error 404 side. Jeg fulgte så en guide til, hvordan man laver et 'Thank you for signing up-site" redirect, men det fungerer stadig ikke.
Hvis der sidder en eller anden derude som har styr på det her, så må du meget, meget gerne skrive til mig - jeg vil så gerne have det til at fungere for en gangs skyld. Jeg har desværre ikke pengene til at betale for det, men hvis du hjælper, så sender jeg smil og god karma retur!
Jeg ved ikke helt hvad der går galt men hvorfor bruger du ikke mailchimps live chat. De plejer da at være utroligt gode til at hjælpe med det samme? Eller er det kun kunder med betalt abonnement der har adgang til support?
Jeg har aldrig rigtig fået nyhedsbreve til at fungere på mine hjemmesider. Nu ville jeg så for en gangs skyld sætte mig ned og få skidtet til at fungere. Jeg har fået en MailChimp sign-up form ind på min side, men når jeg prøver at tilmelde mig med en test-email, så kommer jeg over på en Error 404 side. Jeg fulgte så en guide til, hvordan man laver et 'Thank you for signing up-site" redirect, men det fungerer stadig ikke.
Hvis der sidder en eller anden derude som har styr på det her, så må du meget, meget gerne skrive til mig - jeg vil så gerne have det til at fungere for en gangs skyld. Jeg har desværre ikke pengene til at betale for det, men hvis du hjælper, så sender jeg smil og god karma retur!
På forhånd tak for hjælpen :-).
-Mads
Jeg har selv været møllen igennem og fandt ud af at løsningen i mit tilfælde var relativt simpel.
Når du sætter din kampagne op, så skal du ind i mailchimp at finde følgende:
Hoveside --> lists --> vælg det gældende brev og tryk på det --> tryk på signup forms --> tryk på general forms --> tryk på Share It.
Der ligger din URL til den formular som virker. Det vil altså sige at folk fra din formular skal et smut forbi denne side, men det er en god ting, da du så har mulighed for at vise kunden et budskab dér. Det kan selvfølgelig gøres custom efter behov, så layoutet passer dig 100%.
I din signup forms tilled-knap sætter du så den < a href.....> der ligger på siden. Så stilles kunden videre til det rigtige sted :) Det betyder også, at du med fordel kan bruge en signup form uden mulighed for at taste mailadressen direkte i signup-formen men hvor vedkommende trykker p åen "tilmeld-knap" hvor du så ledes til den URL jeg omtalte før. Det er den løsning der har skaffet mig langt flest på mit nyhedsbrev, fordi man lige kan lokke kunden det ekstra skridt på URL-en.