Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webhotel/servere når Unoeuro er for lille - Hvilke ?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Sidder og roder lidt med et større projekt, hvor jeg er begyndt at få smidt nogle omkostninger på det, både akvokat, hjemmeside osv.

Pt kører jeg 2x hjemmesider ved Unoeuro hvilken jeg egentlig er super tilfreds med det. Den ide jeg planlægger kommer dog til at kræve en utrolig stor mængde plads, og så er de 4GB på en Guld server ved Unoeuro slet ikke nok længere.

De fleste anbefalinger herinde er trods alt på de små hoteller som ved Unoeuro, og de passer også til de fleste sider. Men hvor kigger man henne når man skal op i nogle væsentlig større sider, fx have plads til 1000 GB. Kan se at flere af de helt store forums der rummer en pokkers masse artikler ofte har deres egen dedikeret server (2x Xeon osv), men hvem har folk gode erfaringer med til disse plads tunge side ?

Mvh Henrik Kristensen

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 12:31

Henrik Kristensen:
fx have plads til 1000 GB.

Så har man sin egen server :-) Du skal dog ikke forvente at "en dedikeret server" er hurtigere end et high performance webhotel, dual xeon eller ikke, 1000GB er meget plads, og skal du have alt den plads var det måske en ide at tænke lidt på hvilken infrastruktur du har behov for, måske skal du sprede indholdet ud på forskellige servere etc etc, alt er muligt, du skal ligeledes tænke på et "worst case scenario", hvor lang tid tager en restore hvis/når det går galt?

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 12:51

Hetzner.de er stadig de bedste til prisen efter min mening. Hvis du ikke selv vil styre serveren kan du vælge en managed løsning.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 349
Fra  DanDomain A/S Skrevet kl. 13:05

Hej Henrik

Jeg kan godt forstå det hurtigt kan blive kringlet at skulle finde en ny hosting udbyder, særligt hvis man så kommer op i de større produkter.

Jeg kan kun tale ud fra vores egne produkter, hvor vi enten vil kunne tilbyde dig vores store webhoteller:

Business Standard Webhotel med 15 GB = 31,25 kr. /mdr
Business Plus webhotel med 20 GB = 36,2 kr. /mdr.

www.danhost.dk/webhoteller

Men jeg vil egentlig nok anbefale dig en Hosted Webserver, som er et langt bedre alternativ til et webhotel, da du er den eneste på hele serveren og du får de bedst mulige oppetider og klart den bedste stabilitet overhovet. Prisen er dog højere, men du får utrolig meget mere.

Webserver prisen er 500 kr/mdr. og kan tilknytte op til 10 sites. Her får du den bedste sikkerhed.

Du er meget velkommen til at ringe og få nærmere vejledning i hvad den bedste løsning er for dig
T: 87 11 87 87

De bedste hilsner
Kathrine, Danhost 

Oplyste priser er ekskl. moms 

STARTE WEBSHOP ? danhost.dk/webshop

Webshop til en fast lav pris ... Hvis du vil have mere end bare en webshop.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 13:09
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Det kommer også meget an på hvilken platform din løsning kører på (PHP eller ASP)
UnoEuro er en af de få der tilbyder Microsoft ASP.

Hvis du skal bruge det (ASP), kan du kombinere det ved at have "koden" på din UnoEuro server og data på f.eks. one.com.
Hos one.com kan du skalere op til 2 TeraByte ! Men det kommer så igen lidt an på hvilken type data det er, om det er i database eller det er filer (f.eks. billeder)

Hvis det er i databasen, duer det ikke med kombiløsningen, til gengæld mener jeg at MySQL pladsen på UnoEuro er ubegrænset..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:10

I Amazons sky kan du få en terrabyte til næsten ingen penge, men om det er brugbart for dig, kommer jo noget an på hvilke data det er der fylder så meget. Lige nu har jeg gang i en side, hvor der skal ligge enorme mængder af lydfiler (salg pr. download) og to - af hinanden uafhængige - potentielle leverandører af sitet, har begge foreslået denne løsning, hvor de henter filerne fra skyen.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:23

har sendt dig pb

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 17:09

Mange tak for de fine svar, læser dem lige bedre igennem senere i aften ... Det vil hovedsageligt bestå af dokumenter, billeder, musik og den slags data.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:30

Jeg bruger Amazon AWS og det fungerer super godt. Dog skal nævnes, at så står man selv med ansvaret for at holde serveren kørende, opdateret etc. Deres S3 storage er billig, og kan også bruges selvom sitet måske er hosted et andet sted.

Mvh Carsten

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 19:07

Er godt igang med at læse om alle de bud der er kommet, det tager lige noget tid Smile

Forventede ikke at kunne få det til fx 50 kr om måneden, fx denne her:

http://www.hetzner.de/hosting/produktmatrix/rootserver-produktmatrix-ex

EX40

- i7-4770k

- 32 GB DDR3 RAM

- 2 x 2 TB SATA 6 Gb/s 7200 rpm

Pris: 365 kr.

Rent prismæssigt passer det egentligt ca med hvad jeg havde håbet at sådan noget kostede. Så en pris i den klasse skræmmer mig ikke helt væk. Snakker vi 1000+ kr er det dog en anden sag, men når man aldrig har søgt på dette større marked er det lidt en jungle.

Har ikke SUPER meget erfaring med at selv styre en server, så det skal der nok tages lidt hensyn til kunne jeg forestille mig.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)