Hej Sidder og roder lidt med et større projekt, hvor jeg er begyndt at få smidt nogle omkostninger på det, både akvokat, hjemmeside osv. Pt kører jeg 2x hjemmesider ved Unoeuro hvilken jeg egentlig er super tilfreds med det. Den ide jeg planlægger kommer dog til at kræve en utrolig stor mængde plads, og så er de 4GB på en Guld server ved Unoeuro slet ikke nok længere. De fleste anbefalinger herinde er trods alt på de små hoteller som ved Unoeuro, og de passer også til de fleste sider. Men hvor kigger man henne når man skal op i nogle væsentlig større sider, fx have plads til 1000 GB. Kan se at flere af de helt store forums der rummer en pokkers masse artikler ofte har deres egen dedikeret server (2x Xeon osv), men hvem har folk gode erfaringer med til disse plads tunge side ? Mvh Henrik Kristensen |
Henrik Kristensen:fx have plads til 1000 GB.
Så har man sin egen server :-) Du skal dog ikke forvente at "en dedikeret server" er hurtigere end et high performance webhotel, dual xeon eller ikke, 1000GB er meget plads, og skal du have alt den plads var det måske en ide at tænke lidt på hvilken infrastruktur du har behov for, måske skal du sprede indholdet ud på forskellige servere etc etc, alt er muligt, du skal ligeledes tænke på et "worst case scenario", hvor lang tid tager en restore hvis/når det går galt?