Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring af sportsforbund?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Apr 05
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest tak til alle for en særdeles konstruktiv og iderig debat - der er jo allerede her efter kort tid adskellige kapaciteter til stede. En fornøjelse!


 

Nu er det jo ikke for at klappe på ryggen jeg skriver. Jeg står nemlig med et særdeles aktuelt problem. Jeg arbejder i øjeblikket hårdt på at lave planer for markedsføring af en desværre lidet kendt sportsgren, nemlig squash. Sporten lider, som så mange andre specielt små sportsgrene af, at alt for få frivillige har mod på at give en hånd med. Dette kommer selvfølgelig til at gå ud over alle områder, således også markedsføringen. Dette område har jeg så de seneste par måneder arbejdet meget på, og er stødt på lidt problemer:

 

Hvordan får man en lille sportsgren som vores i TV? Nu var der faktisk i går et indslag i TV2 sporten, men er vist også første gang i adskellige år at vi har været i landsdækkende TV.

 

Øvrig markedsføring: Vi har brug for al den omtale vi kan få, men hvordan kommer man bedst ud til "folket"? Selvsagt, som vi har set det i eks. bordtennis, så er det nemmeste at få en som i deres tilfælde OL-bronze, så kommer det af sig selv. Dette er der bare ikke lige pt udsigt til de næste par år i hvert fald. Vi snakker altså om at få øget kendskabet til sporten, men også til udøverne.

 

Sponsor: Der er tidligere lavet undersøgelser der viser, at sponsorater på små idrætsgrene faktisk kan føre til overeksponering. Dette oplver vi ikke så længe vi ikke er mere fremme end vi er, men dette kan der blive tale om på sigt. Men først og fremmest gælder det om at få fat i flere sponsorer - men også her halter ressourcerne desværre.

 

Min appel er derfor - er der nogle som har erfaringer indenfor dette område og vil dele disse? Eller ligger nogle inde med en kontakt, de mener kan hjælpe i netop dette tilfælde, så hører jeg meget gerne!

 

Håber meget på jeres hjælp, trods det måske ikke lige er helt i tråd med iværksætterens tankegang.
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper


Ja, det er en svær en, du der har med at gøre.... Jeg spillede selv lidt squash på et tidspunkt, men det stoppede fordi, det altid var så svært at få en bane efter kl. 17. Er det stadig det? Eller er det noget alle tror?

 

Hvis i skal i TV, så skal i ud at være proaktive, i skal finde nogle gode historier. Frem med nogle talenter, medlemstal stigning/fald, succes historier mm. Måske det var en idé at gå ud og tale om hvor mange squash baner der findes i Danmark set i forhold til hvor mange der spiller. I kunne også få nogle eksperter til at udtale sig, det er jo temmeligt krævende at spille squash, lidt som spinning bare 100 x sjovere.

 

Jeg synes ikke at man hører så meget om sporten som tidligere, på et tidspunkt var det ret sejt at spille squash... Så igen i skal have lavet nogle gode historier, gøre det coolt at spille squash. I skal have gjort det trendy igen...... men det kræver ressourcer (økonomiske eller menneskelige)

 

Med hensyn til sponsorater, så tror jeg at i skal tilbyde virksomhederne noget. Det er ikke længer nok at sælge logo plads. Tidbyd firma arrangementer mm.

 

.....men det hele kræver selvfølgelig ressourcer, i når ikke langt uden....

 

Venlige hilsner

Frederik Leonharder

Leonharder Kommunikation

Tilmeldt 3. Aug 05
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper


Håber du er kommet videre med markedsføring af squash.

Spillede selv i min studietid i Odense og efter jeg fik mit første job i Aalborg. Siden er jeg rykket til KBH og detbliver kun til lidt hygge-squash i Svanemøllehallen.

 

Fed sport, så bare klem på - og hvis du stadig har behov for inspiration så prøv at kigge ind på wom.nu - her er lidt om word of mouth kampagner.
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)