Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmarks første bofællesskab for iværksættere

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

flemming.dk:

hvorfor er det nødvendigt at bo sammen- det forstår jeg ikke rigtigt.. ?

Hvis man møder på arbejde i et normalt kontorfællesskab er der vel de samme muligheder for synergi, network etc etc ?


True, men der opstår ikke særlig mange synergier når man går fra sit spændende arbejde hjem til sin et værelseslejlighed eller villahus. Nest vil skabe et konstant flow af idéer og samarbejde mellem ligesindede + vi kommer til at få det vildt sjovt:)

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes, at det lyder meget spændende, uagtet jeg er for gammel og i øvrigt bor i et andet land, men jeg forstår ikke, hvorfor man ikke kan bo på sit eget værelse med sin kæreste.

Hilsen, Robert

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan godt være at jeg er velsignet med en lav husleje her i Odense, men jeg synes at priserne er i overkanten. Min lejlighed koster det halve, og kan endda bo sammen med kæresten så jeg er nede i en husleje på en fjerdedel. Og ja, jeg der er selvfølgeligt nogle faciliteter i Nest som jeg ikke har her, men til gengæld har jeg meget lavere månedlige udgifter ved at bo for mig selv.

Er det prisniveauet der er helt forrykt i København så 5-6.000 kr for et værelse er normalt, eller er det også dyrt efter Københavnsk standard? Og så er jeg med på dem som mener at det kunne være fedt med lidt mere end et værelse hvis man har en familie (eller bare en kæreste). Men det er måske bare mig der er ved at blive for gammel til sådan noget "hardcore" bofællesskab og søger bare lidt privatliv :)

Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 74
Fra  christianhvid.dk Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er nysgerrig.

Er prisen med moms? Vil den kunne trækkes fra i vedkommendes virksomhed?

En kontorplads er normalt virksomhedsrelateret og kan dermed betales af virksomheden, mens et værelse til beboelse jo ikke kan.

(Og ja 5-6.000 er meget for et værelse, selv i København.)

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Robert Kronberg:

Jeg synes, at det lyder meget spændende, uagtet jeg er for gammel og i øvrigt bor i et andet land, men jeg forstår ikke, hvorfor man ikke kan bo på sit eget værelse med sin kæreste.

Hilsen, Robert

Hej Robert

Vi har debatteret dette emne meget længe i gruppen, og kom frem til at vi ønskede at kollegiet skulle være alene for ligesindede. Hvorved en person udefra (kæreste) ville påvirke miljøet. Man må selvfølgelig gerne have en kæreste og have ham eller hende ovre, men ikke som fast boende. Sådan er rammer nuværende, men kan være de har ændret sig om 12 måneder..

Håber det var svar til dit spørgsmål:)

/Peter 

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Fredslund Hansen:

Det kan godt være at jeg er velsignet med en lav husleje her i Odense, men jeg synes at priserne er i overkanten. Min lejlighed koster det halve, og kan endda bo sammen med kæresten så jeg er nede i en husleje på en fjerdedel. Og ja, jeg der er selvfølgeligt nogle faciliteter i Nest som jeg ikke har her, men til gengæld har jeg meget lavere månedlige udgifter ved at bo for mig selv.

Er det prisniveauet der er helt forrykt i København så 5-6.000 kr for et værelse er normalt, eller er det også dyrt efter Københavnsk standard? Og så er jeg med på dem som mener at det kunne være fedt med lidt mere end et værelse hvis man har en familie (eller bare en kæreste). Men det er måske bare mig der er ved at blive for gammel til sådan noget "hardcore" bofællesskab og søger bare lidt privatliv :)

Hej Rasmus

Jeg bor selv i Odense, og tænkte selv det samme om prisen. Dog er København langt dyere end Odense, men jeg kom frem til, at det var pengene værd på den lange bane at bo med ligesindede.  Ligefør jeg betragter det mere som en forsikring end en investering at bo i Nest, med de kandidater som har tilmeldt sig indtil videre. 

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)