Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Banklån til sideløbende opstart

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 2. Jun 12
Indlæg ialt: 80
Fra  SponsorDB.dk Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i den situation, at jeg snart er klar til at få mit onlineprojekt skudt igang, og har i den forbindelse brug for lidt startkapital (kr. 100.000). Sagen er den, at jeg løber projektet igang sideløbende med min fuldtidsstilling i andet firma, og derved fortsat vil have en kontinuerlig indtægt det første stykke tid. Jeg foretrækker at skaffe startkapitalen via et privat banklån/forbrugslån og herefter skyde dem i virksomheden. 

Nu er det store spørgsmål så, om bankerne forventer at se en forretningsplan for min kommende virksomhed, når jeg blot ønsker at låne pengene i privat regi? Det skal samtidig siges, at jeg har en god historik i banken, og altid har betalt aftalte afdrag på privatlån, boliglån osv.

Som nævnt ovenfor, vil jeg have mulighed for at afdrage som hidtil (har et eksisterende privatlån, som er tilbagebetalt indenfor 3 mdr.).

Jeg kunne selvfølgelig kontakte min bank for svar, men jeg regner med, at andre har stået i samme situation.

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du beder om 100.000 og derunder er det vist politikken i de fleste banker, hvis du ellers er rimelig kreditværdig og ikke før har skabt problemer for dem, at du kan få dem på dine blanke øjne. Spørg dem da, det værste der kan ske er at du får et nej Smile 

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørg da i banken... gå til hestens mule :)

Køb dit juletræ på nettet, leveret til døren og afhentet efter jul...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Med fast arbejde og god historik tror jeg du står fornuftigt i forhold til bankerne, og er det et forbrugslån som du tager selv tror jeg ikke de ser til firmaet, men omvendt - En god forretningsplan er slet ikke noget skidt at have, tvært imod kan det, at man sætter sig mål, sætter tider på, beskriver det man vil - ofte en stor fordel for en selv, så jeg ville aldrig starte en virksomhed uden både en rimelig forretningsplan og et budget.

Husk a-kassemæssigt at tale med a-kassen om din nye virksomhed så du bliver noteret som selvstændig, da det har betydning for dit dagpenge forhold

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kolding
Tilmeldt 2. Jun 12
Indlæg ialt: 80
Fra  SponsorDB.dk Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Med fast arbejde og god historik tror jeg du står fornuftigt i forhold til bankerne, og er det et forbrugslån som du tager selv tror jeg ikke de ser til firmaet, men omvendt - En god forretningsplan er slet ikke noget skidt at have, tvært imod kan det, at man sætter sig mål, sætter tider på, beskriver det man vil - ofte en stor fordel for en selv, så jeg ville aldrig starte en virksomhed uden både en rimelig forretningsplan og et budget.

Jeg er helt enig hvad angår forretningsplanen, og jeg har derfor også udarbejdet en sådan. Jeg har altså derfor været hele vejen rundt om forretningen, hvorfor mit spørgsmål måske i stedet burde have lydt: "Vurderer banken mine virksomhedsplaner, når jeg optager lånet privat?". 

Jeg tror at I alle har ret i, at banken ikke vil se nærmere på mine forretningsplaner, når jeg vælger at køre lånet som et rent forbrugslån. Det havde selvfølgelig set helt anderledes ud, hvis jeg havde optaget lånet i virksomheden.

Jeg kontakter banken :)

Tilmeldt 21. Dec 09
Indlæg ialt: 238
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ønsker at være selvstændig - så synes jeg lige så godt du kan gøre det til en øvelse for dig, at spare de 100.000 kroner op INDEN du går igang. Kan du det - så er sandsynligheden for at du får succes som selvstændig langt langt højere. Jeg har ALDRIG lånt en krone, og har ALDRIG haft så meget som en krone i overtræk på mine firmakonti - Endvidere haft en politik om at have en "buffer", så jeg altid kunne klare mig uden indtjening i X antal måneder uden indtjening.

Så var jeg dig - så skar jeg de faste udgifter ind til benet, for at teste din egen offervillighed - fik fat i noget ekstra arbejde, og så burde du kunne spare 100.000 op i løbet af et år, hvis du har hvad der skal til!

vh

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)