Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SU Lån beregner

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 204
Fra  Fede-Gadgets.dk Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg sad lidt og læste om SU lån sidste dag, det var noget jeg skulle bruge til et projekt. Jeg læste mange steder omkring at SU Lån var billig osv. men også at lånet skal betales tilbage på det værste tidspunkt i ens liv, altså når man skal stifte familie, købe villa, båd og Volvo.

Jeg havde på dette tidspunkt ingen anelse for hvordan man beregner renter osv. af den simple grund, jeg aldrig havde lært det. Jeg er dog ret god matematisk.

Jeg satte mig derfor for at undersøge hvordan man udregner lån osv. og kom frem til at et SU lån jo ikke er et almindelig lån, men mere skal beregnes som en slags opsparing ang. renter. Dette skyldtes at et almindeligt lån vil hele lånet udbetales en gang. 

SU Lånet låner du jo mere og mere over tid, og når du så er færdig bliver det et almindeligt lån hvor du skal tilbage betale det hele, måned for måned.

Ud af mine undersøgelser lærte jeg hurtig omkring udregning af renter osv. Jeg begyndte derfor at udvikle et Excel dokument, som jeg kalder SU Lån beregner. 

Jeg ved dog hvor brugbart sådan en beregner er, men har sat mig for at gøre det færdig da jeg er begyndt.

Mit spørgsmål er så. 

Hvilke infomationer vil i mene er vigtigst at få ud af disse beregninger. Jeg har tænkt på følgende

-Tilbage betaling tiden af lånet ved SU. Hvor lang tid vil det tage at betale dette lån tilbage jeg har tegnet

-Ens gæld, hvor meget skylder jeg egentlig?

-Renter, hvor meget af det er renter, og så ville jeg undersøge om jeg kan lave en beregner der siger hvor meget jeg kan angive på selvangivelse når jeg begynder at betale tilbage og man betaler renter tilbage. Dog skal jeg lige have undersøgt dette nøje.

Selve dokumentet er ind til videre bygget op på en måde der gør du kan indtaste måned for måned hvor meget du for udbetalt ved SU Danmark, og hvor meget du betaler tilbage.

MVH Claus Hansen

Er livet på SU ikke så let? Så find tips, tricks og gode råd på http://SULivet.dk 

Fra Odense
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 77
Fra  Phonegeek.dk Skrevet kl. 00:16

Hej Claus,

Det er en meget fin tanke du har dig med en SU Lån beregner. Men du kan jo hele tiden følge dit SU Lån på Borger.dk, hvor du også kan se forskellige tilbagebetalingsformer, f.eks over forskellig tid, forskellig beløb osv.

Så tror ikke der er mange der ville benytte det, tænker i stedet du skal lave en artikel der fortæller om, hvordan man kan holde styr på SU Lån, hvor man finder det osv.
Jeg mener personligt det er underligt, at du ikke kan følge SU lånet fra samme sted som du optager dit lån. Denne artikel tror jeg vil være til mere gavn på dit site.

/ Morten Hansen 

Phonegeek.dk alt i covers og Reservedele til iPhone.

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 204
Fra  Fede-Gadgets.dk Skrevet kl. 00:34

Morten:

Hej Claus,

Det er en meget fin tanke du har dig med en SU Lån beregner. Men du kan jo hele tiden følge dit SU Lån på Borger.dk, hvor du også kan se forskellige tilbagebetalingsformer, f.eks over forskellig tid, forskellig beløb osv.

Så tror ikke der er mange der ville benytte det, tænker i stedet du skal lave en artikel der fortæller om, hvordan man kan holde styr på SU Lån, hvor man finder det osv.
Jeg mener personligt det er underligt, at du ikke kan følge SU lånet fra samme sted som du optager dit lån. Denne artikel tror jeg vil være til mere gavn på dit site.

/ Morten Hansen 

Hej Morten

Først og fremmest arbejder jeg på en artikel omkring SU lån.

Ang. det på Borger.dk, så ved jeg ikke helt hvordan det foregår da jeg ikke har et SU Lån. Min tanke var mere at man skulle under overvejelser af et SU Lån, regne ud hvor dyrt det ville blive, og hvor længe der går før sådan en lån er betalt af.

Jeg har sagt jeg gør det færdig, men om det så bliver til mit eget leg, og bare for at lære mig selv lidt mere omkring Excel eller om jeg smider det op, må tiden vise.

Takker for dit svar

MVH Claus

Er livet på SU ikke så let? Så find tips, tricks og gode råd på http://SULivet.dk 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)