Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til sælgers kørselspenge

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Gedved
Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 513
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Som beskrevet er jeg lidt i tvivl om reglerne for kørselspenge til min sælger som skal starte snart.
Han skal benytte egen bil og havde tænkt som udgangspunkt han bare får statens takster i fradrag, men
koster det mig penge som virksomheden eller får han bare et bedre personligt fradrag?

Nogle der kan forklare lidt nærmere hvordan det præcis hænger sammen?

Mvh Brian

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:54

skulle ikke gerne røre din virksomhed hvis bilen ikke ejes af din virksomhed sådan som jeg husker det skal han. selv gøre det over selvangivelse også den vej igennem mener det er sådan man skal gøre det :D

Fra Gedved
Tilmeldt 25. Mar 09
Skrevet kl. 23:57

Også sådan jeg mente det fungerede, men fik bare noget andet afvide i dag.

Hvordan er reglerne hvis jeg selv stiller bil til rådighed? får jeg så selv fradraget igennem firmaet?

Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 23:59

Det er arbejdsgiveren der betaler den udgift, jeg tvivler på du kan få det refunderet. Men hvorfor skulle samfundet betale for at din sælger kan tjene penge for dig ?

Mvh.

Jesper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47147
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:03

Du skal betale ham de 3.82 kr per km som kørselspenge - og indberette det som skattefrie kørselspenge - så ja det koster da dig beløbet som så er fradrag som udgift for dig.

Han får ikke personligt fradrag - det er dig der betaler det skattefrit for din ansatte - læs KØRSELSFRADRAG 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 00:05

nu bliver jeg lidt rundt på gulvet her hehe som jesper skriver har jeg også hørt noget om nemlig men hvis du stiller bil til rådighed trækker du det fra i skat ville jeg mene man kan men en god ide er at undersøg det lidt selv på skat osv eller vent til imorgen da der måske er flere på til at besvar dit spørgsmål bare så du får det helt rigtige svar

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:05

Guldklumper.dk:
ordan er reglerne hvis jeg selv stiller bil til rådighed? får jeg så selv fradraget igennem firmaet?
Så har du fradrag for udgiften til bilen men din ansatte skal beskattes af fri bil, hvilket koster ham en del

Det er nok billigere for dig at betale ham kørselsgodtgørelse pr km men det afhænger jo helt af om han kører 10.000 eller 100.000 km for firmaet per år 

vh

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 00:06

lige cookie vi skulle bruge her nemlig :D

Fra Gedved
Tilmeldt 25. Mar 09
Skrevet kl. 00:28

Han skal vel ikke beskattes af fri bil hvis han kun må køre i den erhvervsmæssigt?

Ang. kørepenge vil det så sige at udbetaler 3.82kr. pr. km og jeg så får et skattefradrag på det selv samme beløb? altså jeg får 1,91kr. tilbage i skat ud af de 3,82kr. pr. km.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:58

Guldklumper.dk:
Han skal vel ikke beskattes af fri bil hvis han kun må køre i den erhvervsmæssigt?
korrekt - men så skal den stå på arbejdspladsen og ikke kunne være til rådighed privat som udgangspunkt ellers beskattes han af rådigheden og i så fald har du jo så udgiften til bilen

Guldklumper.dk:
Ang. kørepenge vil det så sige at udbetaler 3.82kr. pr. km og jeg så får et skattefradrag på det selv samme beløb? altså jeg får 1,91kr. tilbage i skat ud af de 3,82kr. pr. km.

Ja hvis det er hans private bil han bruger. Som med alle andre udgifter du har - løn osv og jeg kan ikke li beskrivelsen - får tilbage i skat - men JA du sparer naturligvis skat - med hvad du nu end har for en skatteprocent af de penge du betaler (og har vel ikke præcis 50% men jo princippet er korrekt) - Jeg forudsætter du er personlig virksomhed, ellers får du jo ikke fradrag for underskud hvis det skulle ske, før end du har overskud at fradrage det i - 

overvej at få en økonomiperson knyttet til dig.  ikke som ansat men nogle timer her og der som det behøves, for hvis du er i tvivl om hvordan man har fradrag for omkostninger i virksomheden og er ude i at ansætte, så tror jeg en økonomiperson eller revisor kan spare dig penge og skabe en del klarhed

vh

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)