Må jeg bruge billeder jeg finder på nettet, hvis der ikke er copyright skrevet på dem på min adwordshjemmeside?
Nej! Det er ulovligt at anvende billeder man ikke selv har ophavsretten på, med mindre man har fået lov af ophavsretshaveren.
Billeder uden copyright er ikke billeder uden copyright, der er altid en der har copyright. Også selvom det ikke står henover billedet :-)
De billeder du finder i google's søgning er billeder fra andre folks hjemmesider og du har ikke lov til andet end at se på dem. Du må ikke kopiere dem og anvende dem på din egen hjemmeside eller din adwords hjemmeside.
Hvad er en adwords hjemmeside egentlig? En hjemmeside der bliver linket til fra en adwords annonce eller er det en adsense hjemmeside? Altså en affiliate hjemmeside i en niche, hvor du reklamerer for andre via annoncer i den pågældende niche?
Venlig hilsen Jens Andersen
Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER Ring for tilbud tlf: 40431253
Løsningen er at du søger på "stock photos" (eller på dansk "arkivbilleder"), de behøver slet ikke koste en bondegård og så er du sikker på ikke at løbe ind i problemer. Dog skal du lige holde dig for øje hvad der står i licensen til billedet: f.eks. er det ikke sikkert du må bruge det på mere end ét domæne.
Jeg plejer at bruge PhotoDune.net til at købe billeder på. Fine størrelser koster $ 1-2 og de har billeder inden for nærmest alt. Det er en super database over gode billeder. Den kan du prøve at tage et kig på i stedet. At snipe andres billeder er ikke en god strategi på langt sigt. ;-)
Du kan vælge at benytte Stock.xchng. Alle billeder derinde er gratis at benytte - bare man overholder de krav der er stillet. Oftest er billederne markeret med "Standard restrictions apply.", hvilket dækker over fri brug af billedet på / i de fleste medier.
Disse her har også et hav af billeder, og de mindre versioner af dem, passer perfekt til hjemmesider og artikler, man skal blot give credit til dem i footer f.eks.