Hej Aminoer Jeg er partner i et firma, der sælger boligtekstiler - primært tæpper og puder. Vi har importeret vores produkter fra sydamerika og har et DB på ca 35% - hvilket vel ikke er særlig meget (vi er ved at lære...) Nu er vi blevet kontaktet af et firma i Holland og et i Schweitz, som ønsker at få agentur på vores produkter - positivt! 1) Nogen der ved, hvor meget de ganger op med i udlandet - herhjemme er det jo 2,5. 2) Hvordan gør man typisk med fragt - er det køber der skal stå for og betale det hele? Håber der sidder nogen med lidt erfaring på dette område, tak på forhånd. :-) |
Nu findes der jo ingen regel, men med dine 2,5 gange er du vel tæt på det som de fleste fysiske tøjbutikker forventer og nok noget over hvad man generelt holder på www.
Det lyder jo som om du skal ind og forhandle med dem hver i sær og se hvor de selv forventer den skal ligge, men du skal jo ha noget at spille ud med og jeg ville sig, at de naturligvis skal betale fragten som vil er fra sydamerika til dem selv
Du er jo nødt til at sikre dig, at dem i sydamerika kun sælger til de pågældende via dig - eller går de hurtigt over til at købe direkte
Hvis du kun kan gøre det ved at tage varen til DK, så har du jo en ekstra fragt - som lige meget hvordan du ser det, skal betales af slutproduktet og slutbrugeren, og det vil gå fra enten din fortjeneste eller din grossist fortjeneste
Jeg ville prøve om det kunne sendes direkte fra producent med faktura fra dig - og hvis du ikke kan få 100% garanti fra producenten om at du var eneforhandler i de lande, ville jeg se i øjnene, at du nok ikke kan ligge meget over dine 35% db til det nye marked, selv om du gerne vil løfte den % på dit indenlandske marked
vh