Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rundforvirringen total: Datasynkronisering i ERP

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg startede min karriere på Amino med dette indlæg: Ny/alternativ software til kasseterminalsystem? Jeg skal spare jer for hele lidelseshistorien siden da, men jeg er kommet der til nu, hvor jeg bliver nødt til at vende bøtten på hovedet og søge tilbage til det grundlæggende.

Altså: Vi skal have et ERP bestående af e-conomic, POS og en webshop.

Jeg har lige fået bekræftet af e-conomic's support, at de integrationsmoduler der findes, kun opererer to-vejs: e-conomic>POS og/eller e-conomic>webshop, men så kommer der jo til at mangle synkronisering mellem POS og webshop. Det er vigtigt for at have styr på lagerbeholdningen, alene af den grund, at der er en del varer vi kun har eet styk af. Hvis en sådan vare sælges i butikken, skal webshoppens lagervisning jo gå i nul.

Den gamle tråd gav kontakter, hvoraf en er langt frem med at give tilbud efter fysisk besøg, men det bliver dyrt.

Jeg kan altså ikke forstå, at det kan være svært og kræve et så dyrt og kompliceret setup for at tilføje det manglende led mellem POS og webshop. Hele øvelsen med at skrotte alt eksisterende (C5, gammel shop og ubrugeligt, leverandørudviklet terminalsoftware) er, at vi i dag skal oprette de samme varer flere steder og at der ikke sker en synkronisering.

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 16:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er da absolut intet svært eller "dyrt" i at lave det setup du snakker om.
vi er et af de firmaer der har lavet en POS løsning der kan integreres med e-conomic
desværrer er det bare sådan at lager delen i e-conomic ikke egnersig til at kobles sammen med noget andet da man har valgt af flere omgange at ned prioterer at få dette med i deres API(nå men nok tekniks øffen)

så et setup ville normalt(med e-conomic) se ud som følger
Vare fødes der hvor der er mest data(normalt webshoppen)
denne skal så aflevere stam data til e-conomic(eller FlexPOS)
FlexPOS og e-conomic tager sig så af udvæksling af omsætnings tal og stam data(hvis de kommer via e-conomic)

Problemet kommer så normalt i at man gerne gerne vil have trukket lageret så hurtigt som muligt efter at salget er skedt i den fysiske butik, så webshoppen ikke viser at en solgt vare er på lager...

dette har vi valgt at løse ved at stille en service til rådighed for WebShops der kan trække solgte vare... 
til denne service er der nu flerer der har lavet plugins til diverse webshops til. så man han få en mere eller mindere helstøbt løsning...

du siger bare til hvis du har lyst til lidt sparring(vi sælger intet, det klarer vores forhandlere, så frygt ikke en sælger, tager røret ;))

Mvh Jacob Ipsen 

Fra København
Tilmeldt 10. May 13
Indlæg ialt: 8
Fra  Havemann Consulting Aps Skrevet kl. 09:56

Problemet ligger i hvor masterdata ligger og opdateres. I dit tilfælde er det e-conomic. Det vil sige, at det er e-conomic, der forventes at have det korrekte og opdaterede antal. Sælges noget så i POS løsningen, skal den fortælle e-conomic det er solgt, og så skal e-conomic fortælle webshoppen det er solgt. Og det samme den anden vej - webshop fortæller economic om salg, som så fortæller POS løsningen om det.

Det som så er problemet, er at det kræver at både POS-løsningen og webshoppen hele tiden taler med e-conomic, hvis du vil have dit lager opdateret alle steder hele tiden, og det er det ikek alle løsninger der gør. Så jeg tror løsningen på dit problem er, at koncentere sig om, at dit POS og din webshop opdatere med e-conomic oftere, istedet for at prøve at få POS'et til at tale direkte med webshoppen. Prøv at udfordre dine leverandører på det, og bed dem f.eks. om, at de skal sende data til og fra e-conomic f.eks hvert 15. minut. Det bør være nok til, at du meget sjældent vil sælge noget i butikken, som så giver en forkert lagerstatus på et produkt som en kunde ser på i webshoppen.

Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 138
Fra  Magentomoduler.dk Skrevet kl. 10:08

Hej Webmaster

Der findes integrationer mellem e-conomic og Magento webshop systemet der er 2-vejs - tag f.eks. et kig på dette integrations modul. Med dette modul vil dine ordrer blive synkroniseret fra Magento til e-conomic og dine vareoplysninger (lager beholdning etc.) vil blive synkroniseret fra e-conomic til Magento. 

Hvis du derfor kan få et POS system til at snakke med e-conomic (hvilket der findes flere apps til her) er dit problem løst.

Jeg foreslår derfor følgende setup:

POS <- -> e-conomic <- -> Magengo

med dette setup vil et salg i POS systemet danne en ordre i e-conomic, der automatisk forårsager en opdatering af lageret i Magento. Ligeledes vil et salg i Magento danne en ordre i e-conomic der igen forårsager en lagerændring i e-conomic.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 10:22

Hej

Jeg bruger selv modulet fra Magentomoudler.dk til synkronisering mellem magento og e-conomic. Det er det første 2 vejs synkroniserings modul jeg har fundet, og det fungere super godt.

Master tallet ligger i e-conomic, og hvis tallet i e-conomic ændre sig vil det bliver opdateret med magento. Bliver der oprettet en ordre i magento vil den blive oprettet i e-conomic, og tallet i e-conomic vil dermed komme til at passe.

Dette er det første synkroniseringsmodul jeg har anvendt, hvor jeg endnu ikke har oplevet nogle forkerte vareantal i magento eller e-conomic.

Du er velkommen til at skrive til mig på skype hvis du har spørgsmål til modulet og gerne vil snakke med en uvildig.

skypenavn: mortenbirkelund

Tilmeldt 13. Mar 13
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 15:45

Hej,

Jeg ved at du efter spørger en løsning med e-conomics + 2 andre systemer - altså 3 forskellige systemer. En løsning kunne være, at skære ned fra 3 til 2 systemer!

Kig på regnskabsprogrammet SALDI, som både kan fungere som ERP og POS system, og så er det kun webshoppen der skal integreres til. En mulighed her kunne være en BG Webshop, som vi allerede har lavet integration til. Så har du på synkronisering mellem varer, kunder og ordrer, og du vil snildt kunne bruge den fysiske butik som lager for webshoppen. Selve POS terminalen kan enten være en touch pc - eller du kan vælge en iPad som terminal.

Du er velkommen til tage fat i mig hvis du vil høre mere om løsningen.

/Søren

sme@bizsys.dk

www.bizsys.dk - økonomisystemer, kassesystemer, indløsningsaftale, BRIK systemer

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:29

Tak gode indlæg. Jeg skal nok vende tilbage med kommentarer og rapportering om den seneste udvikling, men det bimler og bamler i disse dage, så ...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)