Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importgebyr på ordrer under 80 kroner?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man bestiller varer for under 80 kroner + fragt fra et land uden for EU, så slipper man for told og moms. Må transportøreren alligevel opkræve importgebyr efterfølgende, selvom man er under moms/told grænsen?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46621
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:57

ja importører må ha sine regler - hvorfor skulle han lave gratis arbejde - også selv om der ikke er told/moms på skal han jo arbejde med pakkens ved ind i Danmarm - men det bør jo kunne fremgå af transportørens betingelser et eller andet sted, så man kan sætte sig ind i den konkrete transportørs vilkår.

Jeg ved ikke om alle gør eller bare nogle, men det er ikke ulovligt absolut

Husk hvis du importerer fra udenfor EU med videresalg for øje skal du være importregistreret ellers kan det blive dyrt, men det er jo en anden sag

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:02

ja importører må ha sine regler - hvorfor skulle han lave gratis arbejde - også selv om der ikke er told/moms på skal han jo arbejde med pakkens ved ind i Danmarm - men det bør jo kunne fremgå af transportørens betingelser et eller andet sted, så man kan sætte sig ind i den konkrete transportørs vilkår.

Jeg ved ikke om alle gør eller bare nogle, men det er ikke ulovligt absolut

Husk hvis du importerer fra udenfor EU med videresalg for øje skal du være importregistreret ellers kan det blive dyrt, men det er jo en anden sag

vh

Det er bare til privat brug. Webshoppen oplyser ikke hvilken transportør de benytter. PostDK forlanger kun importgebyr på ordrer over minimumsgrænsen, men derfor er det ikke sikkert, at det samme er tilfældet hos DHL, UPS etc., men varerne kan hurtigt blive alt for dyre, hvis der bliver lagt 160 kroner på prisen hver gang.

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:08

Cookie:
Husk hvis du importerer fra udenfor EU med videresalg for øje skal du være importregistreret

Gælder den samme bagatelgrænse på 80 kroner for virksomheder?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:22

Man skal være import registreret for enhver import fra kr 1 - og på for at videresælge fra uden for EU, og bøden kan være ganske stor. Ellers gælder samme grænser toldmæssigt.

Iøvrigt - men det er jo en anden sag der dog godt kunne være vigtig her - kan man jo ikke forvente at leve af at importere pakker til under 80 kr inkl. fragt - det blir jo alt for dyrt, men som sagt - det er en anden sag - Der er ikke en undergrænse for registrering - de 80 kr er en rent praktisk grænse hvor det ikke betaler sig med told, men videresalg = importregistrering, og nappes man i andet - (som jo så ofte også vil være et toldproblem) så er det ikke sjovt (og det gør man let)

vh

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 02:01

Cookie:
Iøvrigt - men det er jo en anden sag der dog godt kunne være vigtig her - kan man jo ikke forvente at leve af at importere pakker til under 80 kr inkl. fragt - det blir jo alt for dyrt

Det ved jeg nu ikke, når man kan købe et iPhone cover til 10 kroner med gratis fragt hos miniinthebox. Jeg forstår ikke hvordan det kan lade sig gøre, men man kunne jo sagtens videresælge dem med fortjeneste og undgå told ved at få dem sendt enkeltvis. Ryger der importafgift på, så ryger fidusen dog.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 02:34

Nicolaj Thomasen:
Det ved jeg nu ikke, når man kan købe et iPhone cover til 10 kroner med gratis fragt hos miniinthebox.
næh heller ikke jeg - nogen må jo ha tabt sutten Big Smile - men du skal jo lige ha arbejdet du har med det med også - og hvis du skal ha 40.000 kr ind brutto per måned, hvilket nok ikke med nets og alt er urealistisk - for at dække dine udgifter så skal du altså nok lige regne med at importere ret mange covers til 10 kr. sådan ca 4000 per måned - og det er nok lettere at importere 4000 covers og fordele 160 kr importafgift på de 4000 end at importere dem et af gangen.

Om du så var tilfreds med 1000 covers til ialt 10.000 i indkøb var det jo helt uoverskueligt at bestille dem et af gangen. - Dertil kommer, at  - ja du kunne måske hos nogen transportører undgå import omk (tror jeg som ikke en gang) men din told ville være det samme, for du skal jo som registreret opgive alt til told og den gør jo ikke at ha 1000 pakker a 80 kr per måned - selv told vil reagere - du fortoldes på din samlede import - Du er nød til at blive lidt realistisk sagt ligeud - fidusen duer ikke, hvis du bygger den på import af 7 stykker per pakke - told napper den lynhurtigt og du drukner i uproduktivt arbejde med at importere og bestille, for at spare de få procent i told, som du alligevel knaldes for. Kom ind i kampen - tag det seriøst - og start en egentlig import hvis du vil ha en forretning ud af det - om det så er covers, som ved gud har al den konkurrence de kan trække, eller noget andet - men tag det seriøst som import og ikke noget med 5-7 stk per pakke - Den er testet af mange inden dig - og død desværre

vh

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 11:56

Cookie:

Nicolaj Thomasen:
Det ved jeg nu ikke, når man kan købe et iPhone cover til 10 kroner med gratis fragt hos miniinthebox.
næh heller ikke jeg - nogen må jo ha tabt sutten Big Smile - men du skal jo lige ha arbejdet du har med det med også - og hvis du skal ha 40.000 kr ind brutto per måned, hvilket nok ikke med nets og alt er urealistisk - for at dække dine udgifter så skal du altså nok lige regne med at importere ret mange covers til 10 kr. sådan ca 4000 per måned - og det er nok lettere at importere 4000 covers og fordele 160 kr importafgift på de 4000 end at importere dem et af gangen.

Om du så var tilfreds med 1000 covers til ialt 10.000 i indkøb var det jo helt uoverskueligt at bestille dem et af gangen. - Dertil kommer, at  - ja du kunne måske hos nogen transportører undgå import omk (tror jeg som ikke en gang) men din told ville være det samme, for du skal jo som registreret opgive alt til told og den gør jo ikke at ha 1000 pakker a 80 kr per måned - selv told vil reagere - du fortoldes på din samlede import - Du er nød til at blive lidt realistisk sagt ligeud - fidusen duer ikke, hvis du bygger den på import af 7 stykker per pakke - told napper den lynhurtigt og du drukner i uproduktivt arbejde med at importere og bestille, for at spare de få procent i told, som du alligevel knaldes for. Kom ind i kampen - tag det seriøst - og start en egentlig import hvis du vil ha en forretning ud af det - om det så er covers, som ved gud har al den konkurrence de kan trække, eller noget andet - men tag det seriøst som import og ikke noget med 5-7 stk per pakke - Den er testet af mange inden dig - og død desværre

vh

Rolig nu, jeg skal slet ikke i gang med at sælge noget som helst Big Smile Det undrede mig bare hvis 80 kroner grænsen også gjaldt med videresalg for øje, men det gør den så heller ikke, hvis de mange små ordrer lægges sammen, når man er importregistreret.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nicolaj Thomasen:
Rolig nu, jeg skal slet ikke i gang med at sælge noget som helst Big Smile
hvis du så mig ville du forstå hvor rolig jeg er - grænsende til koma - jeg synes bare dit spørgsmål lyder som en der vil importere - de færreste på et iværksætterforum skriver fordi de har købt sig selv et iphone cover i asien - så jeg ville bare hjælpe med at du skulle undgå problemer med told eller leve i en tro på at du kunne opbygge en forretning der importerede i pakker til under 80 kr for at spare - undskyld Stick out tongue

vh

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)