Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger investorer

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jul 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har gennem mange år drømt om at åbne et lille spisested sammen med min kone. Ideen er at det skal være bosnisk mad og enkelt. 5 - 10 retter. Det skal være nemt og hurtigt for kunden at købe maden.

Jeg har fundet lokalet og har ideen på plads. Nu mangler jeg bare nogle investorer. Jeg har desværre ikke haft mulighed for at spare sammen til projektet selv da min kone og jeg har været on/ off kontanthjælp siden vi var 18 år.

Jeg ved det her projekt vil kunne køre rundt, da det er enkelt, unikt her på bornholm, en god beliggenhed i Rønne og en lav husleje.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Uha Nihad - hvor gerne jeg end ønskede jer held med det, så er investorer og opstart af restauranter noget nær uforenelige størrelser. Det er drøn risky business - og har man så to opstartere med on/of kontakt hjælp og ingen egene penge og ingen egen sikkerhed, så bliver det MEGET svært at få investorer på.

I er også nødt til at overveje hvorfor det som du skriver er unikt på Bornholm og Rønne? Måske er det slet ikke let at drive bosnisk madsted i Rønne. Det er svært som det er, at drive dansk som jeg har oplevet det under mine besøg på solskindsøen.

Min hudløst ærlige opfattelse er, at hvis I skal ha en chance, så skal I finde en måde hvor I selv sparer nok op til starten - uanset hvad det skal tage af tid. I skal så alliere jer med nogen i Rønne som har et godt nok lokale på et befærdet sted - men som i længere tid har haft lidt problem med at leje ud - og se om I kan lave en aftale hvor I betaler huslejen som del af overskuddet - men - det er ret dyrt at indrette en restaurant - køkken - bevillinger osv - så vi taler rent ud sagt om nogle hundrede tusinde til opstart og omkostninger i det første år, hvor I jo vil miste mulighed for kontanthjælp i samme sekund i stifter virksomhed

Jeg er KED af at virke som lyseslukker, men det er op ad bakke og I skal tænke lidt om, hvor I selv på den ene eller anden måde finder noget kontant at byde ind med.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Jul 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:30

Først og fremmest tak for dit ærlige svar.

Jeg giver dig ret i det du siger, det er en hård branche og det kræver at man leverer en ordentlig varer. Jeg ved at vi kan klare det, vi ved begge to godt at det bliver virkelig hårdt og vi mister den sikkerhed vi har lige pt. i vores kontanthjælp. Men nu er jeg snart 24 år og har to børn at forsøge, jeg er simpelthen så træt af at det eneste arbejde jeg kan få er sæson arbejde to - tre måneder om året. Hvis jeg fik pengene til at gå i gang ville jeg aldrig opgive men kæmpe ind til min drøm er realiseret.

Hvis vi selv skal spare sammen med den indtægt vi har nu og den korte periode om året jeg har noget rigtigt arbejde, er jeg heldig hvis jeg har sparet pengene sammen om 10 år.

Jeg ved af erfaring og snak med lokale at mad er vejen frem, det er en den eneste branche der holder her på bornholm og der vil også være de klassiske menuer som alle kender "pizzabrød med kebab" osv.

Der findes flere steder der sælger den madvare kategori jeg har tænkt på sælge, men det er dårlig kvalitets mad. Det her sted vil skille sig ud fordi jeg ved at jeg kan levere bedre mad end de andre.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 22:42

Jeg tror ikke at det er traditionelle investorer i skal prøve at finde. Overskud og vækstpotentiale er typisk begrænset i restauranter, og risikoen er stor, så derfor ikke interessant for mange investorer.

Jeg snakkede for et års tid siden med en restauratør som havde stor succes. Han havde først skabt en god succesfuld restaurant, og investerede en del af overskuddet i andre restauranter som manglede kapital. Han elskede branchen og at være med til at starte noget op, uden at være med i den daglige drift, mere på det strategiske plan. Han ejer p.t. to restauranter og er medejer af 11 andre så vidt jeg husker.

Det er sådan en mand i skal have fat i. En der har klaret sig godt i branchen, og som ønsker at hjælpe nye igang. Meget gerne en lokal.

Har i erfaring med at drive restaurant? Eller har I i det mindste arbejdet i branchen?

Mvh Carsten

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 23:28

Hej Nihad,

Der er en service hos Amino kaldet Amino Kapital. Der er i øjeblikket mere end DKK 500 mio. til rådighed fra 232 investorer og långivere, men som John og Carsten er inde på, bliver det nok meget svært.

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen

.
Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 176
Fra  Altomargan.dk Skrevet kl. 00:09

Nihad:
Jeg ved af erfaring og snak med lokale at mad er vejen frem, det er en den eneste branche der holder her på bornholm og der vil også være de klassiske menuer som alle kender "pizzabrød med kebab" osv.

Du kan skaffe tilsagn om pengene på mindre end 14 dage.

Kræver naturligvis der er hold i det du siger og der er et behov på solskinsøen :)

Men du skal simpelthen lave crowdfunding og få folk til give dig pengene til opstart og de kan komme fra overalt i DK og på Bornholm, og så skal du og dine kone ud og dele flyers rundt der fortæller om jeres idé og så måske indkalde til et møde i et forsamlingshus, hvor I er hudløse ærlige omkring jeres situation og jeres drømme.

Jeg tror det kan ske, I skal også tro på det kan ske.

Fordel: I får ikke investorer der ånder jer i nakken, men kunder der er stolte af at have med til at sparke jer i gang.

Men gør nu ALT rigtigt fra starten af, og søg nogle advisorer til det I ikke ved noget om.

Held og lykke med projektet.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)